Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 juni 2017

Av Malin wiper - 22 juni 2017 15:00


                                               

 

Förskrivet tidsinställt inlägg


När min son var hit sist så hade han denna film med sig som vi tittade på. Den heter Sully och är ett drama biography från 2016 i regi av Clint Eastwood. Filmen har verklighetsbakgrundI rollerna ser vi Tom Hanks, Aaron Eckhart, Valerie Mahaffey, Delphi Harrington, Mike O'Malley, Jamey Sheridan, Anna Gunn, Holt McCallany, Laura Linney mfl

 

       

15 januari 2009 fick världen uppleva ”miraklet på Hudson” då kapten Chesley “Sully” Sullenberger landade ett nödställt flygplan på floden och räddade därmed livet på de 155 passagerarna. Men samtidigt som han hyllades av allmänheten och media, pågick en undersökning kring fallet som kunde förstöra både hans rykte och karriär.           

 

Jag är så imponerad av Clint Eastwood som regisserat denna film han är så skicklig och har fått fram nyanser i filmen som bara en suverän regissör kan få. Ett gäng med kända duktiga skådespelare gör inte saken sämre. Trots ett lite långsamt tempo så fanns det en spänning i botten som höjde pulsen fler grader. Man satt som på nålar och kände med kaptenen som gjort sitt bästa och räddat alla passagerare men ändå måste bevisa sin oskuld in i det sista. Det var många tillbakablickar men dom var så fint invävda i nutiden så det kändes helt rätt

 

Jag ger filmen 4 flygplan i betyg av 5 möjliga 


 

 

 

En bild från filmen på två av alla skickliga skådespelare i filmen som Clint Eastwodd fick att bli ännu ett snäpp bättre. Tom Hanks och Aaron Eckhart 



#Sully #Clint

Av Malin wiper - 22 juni 2017 10:00



                                                     



 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Samma dag som vi var till Borgåsunds Hamncafé besökte vi även en liten småbåtshamn lite mer väster ut så här följer en bildsvit


  



  

Det kom lite regnskurar och mörka moln men det var så vackert ändå.                  



En trut ligger och häckar långt ut i vattnet  

 

 

 

 

Männen i mitt liv 


 


Snygg välskött båt på väg ut från hamnen                                         


   

En motorbåt som heter "Min" kul namn.


 


När jag går där och njuter så ser jag en segelbåt med namnet "Myrna" det kommer mig osökt att tänka på min fantastiska Tandhygenist jag hade i Skillingaryd. Hon heter Myrna. 

 

Jag har detta och några andra inlägg jag skrivit för några dagar sen som kommer in. Kan inte skriva några fler just nu för i går fick jag magbesvär som eskalerade så jag satt på toa rätt mycket. Efter förkylningen så har magen varit lite orolig. Nu har jag dessutom en blödning på tummens insida som gör att jag inte kan göra så mycket hemma heller. Så fort man blivit frisk så kommer nåt annat istället. Nu tar jag det lugnt och ser tiden an för vi har mycket som händer framför oss. Sköt om er och njut av sommaren 

 

 

#Borgåsunds #Regnskurar #Trut #Männen #Välskött #Motorbåt #Myrna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards