Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 juni 2017

Vallby (friluftsscenen) för sent ute

Av Malin wiper - 21 juni 2017 08:00



  


Jag känner mig lite sorgsen nu för min man och jag gjorde en missbedömning i går. Vi åkte in till Vallby (friluftsscenen)  för att vara med på ett evenemang som började 19.00 Eftersom vi varit till Västerås och umgåtts med min mans bror några timmar så åkte vi hem och vilade ett tag innan vi skulle iväg dit. Vi känner ju inte till stället och visste inte att det var så stort så man måste vara ute nån eller flera timmar i förväg. När vi kom dit var klockan 18.45 och det var fullt på parkeringen och även på andra ställen så vi hittade ingen plats för bilen. Vi blev väldigt snopna och besvikna så det var bara att åka hem igen. Synd för vi skulle lyssna till Susanne Croners kör Joyvoice.                

 

 

 

Jag får ta och fråga henne när dom uppträder nästa gång och vart. Vi var så inställda på detta så vi visste varken ut eller in. Det hade varit kul att vara med för det var även andra artister och saker som skulle hända där. Vi känner oss som två förvirrade turister   . Det går ju fler tåg tack och lov          

 

 

I dag skall jag först ringa Sjkvårdsupplysningen för jag tryckte till tummen hårt mot ett glas när jag tog det ur skåpet. Det blev en blåning och sånt har jag varit med om förr med andra fingrar. Då har det blivit bra efter en dag men denna gång har jag fått en stor kula som rör sig fram och tillbaka när man trycker på den. Dessutom gör det ont i tummen och jag har svårt för att använda den. Min man tror det är en senknuta som blivit irriterad av när jag tryckte till mot dricksglaset på dess kant. Eftersom det inte går bort så måste jag göra nåt åt det. Alltid är det nåt och jag har även en tid 16.00 till Fitness Center för att få ett träningschema som passar min kropp

 

Solen skiner och vi är uppe tidigt. Hoppas ni har en fin onsdag att se fram emot ni som tittar in. Tack för att ni tittar in.       

 

 


#Vallby #Susanne #Sjukvårdsupplysningen #Kula

 
 
Hebbe

Hebbe

21 juni 2017 10:34

Aj det var synd att ni måste åka därifrån,men du får säkert tillfälle att höra kören snart..
Jag har ett par Alf i min krets,,Alvar känner jag en uppe i Dorotea,,men inget av de namnen ligger numera på topplistan..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

21 juni 2017 11:08

Jag skall hålla ögonen öppna så jag ser vart dom framträder nästa gång. Kul att du känner folk med dom namnen.

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

28 juni 2017 08:32

Fy vad tråkigt att ni inte fick plats någonstans och vad snopet.
Men, som du säger... det går flera tåg.

Aj, detta med din tumme lät ONT, men jisses vad du måste ha tryckt på glaset, tur det höll.

Kramar om... // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

28 juni 2017 09:37

Det var verkligen snopet men bättre lycka nästa gång. Vi var alldeles för sent ute.

Jag är lite för snabb och obetänksam så det är därför jag har så många skador. Det gjorde jätteont men jag har aldrig fått en kula där av sånt

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards