Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juni 2017

Cegerblads Bil och en wagon R+

Av Malin wiper - 15 juni 2017 14:45




Vi har letat på nätet en längre tid efter en bättre begagnad bil sen vår gick ur tiden på grund av att huvuddatorn la av. Till slut fick vi napp. Cegerblads Bil i Hallstavik hade fått in en begagnad Suzuki Wagon R+ en likadan som vi hade förut men en silvergrå. Den är lite äldre än vår röda som var från 2002 och denna från 2000. Fast den här  var i mycket bättre form och hade gått 11.000 mil och vår hade gått 18.000 mil. Dessutom var det jättefina däck till och det följde med vinterdäck så vi har nu dubbla uppsättningar. Den hade fasta snygga fälgar och det är var det länge sen vi hade såna

 

                                   

 

Cegerblads Bil är ett helägt familjeföretag Som grundades i slutet av 1950-talet. Klicka här för att läsa vidare. Dom har fått ett väldigt bra omdöme på nätet, 4,5  i betyg av 5 möjliga. Klicka här för att komma in på deras facebook. 


 


Här ser ni bilen på bilfirman och den har bara haft en ägare och bilden är genomgången och jag blev förvånad när vi provkörde eftersom den lät mindre och var mjukare i fjädringen än vår förra. Nu är vi inne på vår tredje Suzuki Wagon R+ och den första vi hade var helt ny och gul. Det jag gillar med dessa bilar är att dom är höga, stora rutor så man känner sig inte instängd, större invändigt än man kan tro när man ser dom utanpå. Lätt att köra och lätt att parkera och fast den var så pass gammal så hade den ändå AC och en radio med bra ljud.

 

                                                                         


 


Dom hade en jättefin bilhall som var väskött och lagomt stor. När jag gick omkring så såg jag att många bilar redan var sålda. Vi blev även så trevligt bemötta  av killen som hjälpte oss. 

 

                                


 


Dom hade en lastbil stående i bilhallen som gått i generationer och den var så läcker. Det är en Opel Blitz årsmodell 1967. Även kallad "Lilla Blå". Den har varit Cronje Cegerblads trontjänare i många år och det var Cronje som Startade Cegerblads bil en gång i tiden

 

     


  


  


          

Klickbilder



 


 


Det kändes som att "komma hem" när vi satt oss i bilen. Bilen betalar vi på 14 månader så det känns inte så betungande. Det är bara att spara in på onödigt många fikastunder ute.


Vi har fullt upp just nu men jag kommer in lite då och då. Hoppas ni har det bra och njuter av sommarvärmen.  

 

            

 


#Cegerblands #Suzuki #Fjädringen #Bilhall #Opel #Hem


 
 
Ingen bild

-Nena-

15 juni 2017 15:46

Grattis till bilen och en lättare frihet.
Man får ta med fika hemifrån och hitta en mysig plats att sitta på

Ha en fin helg ❤️

Malin wiper

16 juni 2017 10:36

Tack snälla du ;) nu har vi fått frihet igen

Ha en fin helg själv
kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

15 juni 2017 16:56

Grattis till ert nygamla bilköp..
Härligt ni fick tag i en sådan ni har haft två av redan, då köper ni ju inte "grisen i säcken" så att säga.

Ha det bäst vännen och sköt om dig.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

16 juni 2017 10:37

Tack snälla du ;) Vi gjorde nog ett bra köp och vi är så vana vid denna bil. Med min rygg så är den perfekt i sin höjd.

Ha det bäst själv
kramar från
Malin

 
Åke

Åke

15 juni 2017 23:04

Vad kul 😊 Lycka till 👍

http://www.nacka144.se

Malin wiper

16 juni 2017 10:37

Tack snälla Åke. Vi måste ha en hög bil på grund av våra ryggar

Ha en skön helg
kram

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

16 juni 2017 09:22

Grattis till bilköpet! En ny familjemedlem :-) Hoppas ni får många mil tillsammans ♥ Ha en fin helg! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 juni 2017 10:38

Tack snälla du, det känns faktiskt som en ny familjemedlem men ändå samma märke. Vi ville helst ha en sån med våra ryggar.

Ha en fin helg vännen
kramar från
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

18 juni 2017 14:47

Vad är egentligen skillnaden på denna och en Opel agila? Jag va sugen på en agila när jag skulle köpa en av mina första bilar men den va alldeles för slö. Mitt krav är att den ska klara ta sig upp för järabacken utan att man kör pinsamt sakta.

Malin wiper

18 juni 2017 14:58

Opel agila finns med flera olika motorer. Om motorn är på 1,3 liter så orkar den. Vår är 1,3 och orkar upp för backar. Det är bara småskillnader på vår Suzuki och Opel. Dom ser likadana ut också.

Vad kul att se dig. Nu får jag Smålandsvibbar ;)

Hoppas allt är väl med dig och din familj

Varm hälsning från
Malin

 
Maya

Maya

19 juni 2017 08:34

Grattis till nya bilen <3

http://Mappen.wordpress.com

Malin wiper

19 juni 2017 08:43

Tack för grattiset ;) Vi är superglada

Ha en skön måndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards