Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 juni 2017

Sköna Drömmar i hallstahammar och Uno Svenningsson

Av Malin wiper - 13 juni 2017 15:00


 

 

Förskrivet tidsinställt inlägg

 

Precis som i förra lägenheten så är fönstren nya och går även att vinkla inåt. Det är väldigt praktiskt när man vill vädra.

 

                                  


                 Rum 21 

 

 

 

Min man gick ut för att handla för några dagar sen och då bad jag honom se om dom hade nån blå eller röd löpare på nån butik. Jag orkade inte följa med. Han hittade en lite bredare löpare i linnematerial som jag blev jättenöjd med. Det finns en inredningsbutik i Hallsta som jag inte varit inne på än. Den heter "Sköna Drömmar". Vi hade köpt några löpare på second hand men när vi tvättade dom i maskinen så hade dom ändrat sig både i form, format och färg så jag fick slänga dom. Nu har vi endast denna och en till blå löpare men jag får tvätta dom för hand och fixa några till så småningom. 

 

                                        

 

 

 

Här ser man linnestrukturen på löparen. Vi hade inga dukar på vårt barbord i förra lägenheten och dom löpare och dukar vi hade på matbordet i vardagsrummet passar inte på vårt nya bord

 

 

 

Den blå färgen går jättebra till vår gardinkappa. Den har fastnat lite i det öppna fönstret så det ser lite konstigt ut. Vi har bara mattor i hall och vardagsrum och vet inte om vi skall ha några för golven är så snygga och det blir mer lättstädat och mindre damm för mig som är känslig. Nu behöver vi fler gardinkappor både i vardagsrum och kök för att byta emellan. Det kommer alltid till en del då man flyttar

 

                                             

 

   

 

Vi köpte två såna här Fönstermonstera på Åsby Floristen för några veckor sen. Dom stod i köksfönstret men har nu växt så det knakar. Visst inte att det är en slingerväxt så vi fick ställa den ena på denna kökspall tills vidare. Sen får vi sätta dom i varsina krukor på nån vägg där det finns plats. Tur att vi hade en liten kökspall som vi köpt på IKEA. Vi skall  antingen måla den eller tapetsera och lacka  


Klicka här för att se läsa om skötselråd för en Fönstermonstera

 


Uno Svenningsson med Under Ytan. Jättekul att han skall medverka i årets "Så mycket bättre". Det är en av min sons favoriter och jag gillar honom också. Han har en helt egen ton på rösten och skriver bra texter.  

 

Klicka här för att höra en annan låt som jag själv aldrig hört, tycker den är jättebra. Detta inlägg är inte färskt utan jag skrev det för ett tag sen för att ha lite på lager. Hinner inte blogga så mycket dom närmaste två dagarna. 

 

          

 


#Fönstren #Löpare #Sköna #Gardinkappa #Fönstermonstera #Floristen #Uno 

 
 
Annelie

Annelie

14 juni 2017 07:23

Visst är det typiskt med gardiner, dukar osv... att det kvittar vad mycket man har så passar det ändå inte i ens nya hem.
Någon gång då jag vet min syster ska komma hit,, då ska jag skicka efter något tyg så ska hon få sy en kappa till, till vårt kök, jag älskar att ha kappor där.

Vad bra det gick att öppna ert fönster, vårat är ju äldre så man öppnar nertill.

Ha det så jättetrevligt med ert besök... // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

14 juni 2017 08:24

Det är verkligen märkligt för inget av vårt gamla passade in. Jag älskar också att ha kappor i kök. Vad bra att hon kan sy såna.

Här har dom renoverat utsidan av husen, balkonger och fönster

Tack snälla du det skall vi ha

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards