Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juni 2017

Margarita with a Straw

Av Malin wiper - 2 juni 2017 10:00



   Filmprojektorer - GIFMANIA


 


Jag såg filmen Margarita with a Straw för ett tag sen på Netflix. Det är ett Indiskt drama från 2015. För regin står Sonali Bose och Nilesh Maniyar. I rollerna ser vi: Kalki Koechlin, Revathy, Sayani Gupta, Hussain Dalal, Tenzing Dalha mfl                




En rebellisk ung kvinna med cerebral pares lämnar sitt hem i Indien för att studera i New York och blir oväntat förälskad och ger sig ut på en spännande resa mot självinsikt.

 

Jag trodde absolut att den kvinnliga huvudrollen hade Cerebral pares i verkligheten så när jag såg att så inte var fallet så blev jag helt ställd. Hon gestaltade henne så inlevelsefullt och så svårt det måste ha varit att föreställa sig nåt sånt.  Det är en känslosam, glad och hoppfull film som kändes lite feelgood. Hon gav sig inte och ville leva som alla andra, studera, arbeta, skaffa familj. Det är en stark berättelse men ändå lättsam och behaglig. Skriver inget mer om ni vill se filmen. 

 

Filmen får av mig fyra sugrör i betyg av 5 möjliga


       



                       


Nu blev det 2 lite djupare filmer på rad. Det är för att jag inte har så mycket att komma med just nu så jag tar till sånt som jag inte hunnit skriva om förut. Ändå är denna film lite mer lättsam och glad i sitt underliggande allvar. Det har blåst väldigt mycket  dom senaste dagarna men i dag strålar solen för fullt så jag antar att det kan bli en varm dag. Jag funderar på att ringa Vårdcentralen för jag har nog fått bihåleinflammation för det gör ont i pannan när jag hostar och snyter mig. Det känns som ett tryck. Ha nu en skön fredag kära ni

                


#Margarita #Sonali


 
 
Hebbe

Hebbe

2 juni 2017 12:13

Båda namnen idag är väl ovanliga på pojkar födda efter 1955.Rutger kommer nog att vara ovanligt lång tid framöver..
Jag har sol även här,men en vind som är kylig,bara +11,1 just nu..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 juni 2017 13:19

Så blir det nog men man vet aldrig ;) Vi har 13 grader men jag ser att det blåser i dag också

Ha en skön fredag
kram

 
Hebbe

Hebbe

2 juni 2017 12:28

Ja det är ett härligt Gubbgäng,,många duktiga musiker som är med.Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 juni 2017 13:19

Kul att ni har så bra musiker med i gänget också. Förstår att det blir bra stämning och kul när ni träffas

Ha det bra
kram

 
Annelie

Annelie

3 juni 2017 00:18

Stackare,,, ja det är bäst du ringer om detta, så du inte har något som du kan få hjälp med.
När jag hade bihåleinflammation för många år sedan, ja då hade jag så enorma ont under ögonen och "tandvärk".

Krya på dig ordentligt nu... // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 juni 2017 09:31

I dag är jag feberfri på morgonen men mår inte så bra ändå. Jag tog till kyla i går både på panna och nacke. Blev bättre på kvällen och fick snyta ut mycket

Tack för omtanken
Ha en skön lördag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards