Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 maj 2017

Orchidéer från Åsby, sorgligt och Sonja Aldén

Av Malin wiper - 25 maj 2017 13:30


 

En bildsvit över några av alla vackra orchideér på Åsby Hem & Trädgård. Bilder jag tog då vi var dit sist


  

     

En annan blomma i närbild på ståndare och pistiller


    

Dom har massor av skulptur i sitt blomhav också


  

Vi är så sorgsna i dag för Skrivmosters man har gått ur tiden. Vi tänker på henne och familjen i denna svåra stund.

 

                         

 

Hittade denna fina finstämda låt med Sonja Aldén som jag tyckert passar in. Hon har en vacker röst


 

 

#Orchideér #Åsby #Skrivmoster #Sonja 

 

 
 
Ingen bild

Lillemor

25 maj 2017 14:06

Vilka vackra orkidéer!
Ja, det känns konstigt och ledsamt idag när E gått ur tiden.
Hälsa MrT
Kram

Malin wiper

26 maj 2017 08:10

Ja du dom har har så vackra orkidéer hos Åsby. Det känns verkligen sorgligt att E gått ur tiden. Känner så med S och hennes familj. Vi blev så ledsna i går

Mr T hälsar tillbaka. Hälsa din man du också

Ha en fin dag
kramar

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

25 maj 2017 16:55

Mycket vacker låt. Jag är också förtjust i hennes röst. Vi har alltid blommande orkidéer i vår lägenhet. Sorgligt med Eriks bortgång. Våra tankar har varit hos Signhild flera gånger under dagen.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

Malin wiper

26 maj 2017 08:11

Jag har inte hört den förut och blev berörd när jag hittade låten. Vad härligt att ni alltid har orchidéer hemma hos er. Dom är ju så vackra

Det är verkligen sorgligt att E gått bort och våra tankar går också till s och hennes familj

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Pea

25 maj 2017 19:12

Så fina blommor. Så svårt med sorg. Både egen och den som drabbar någon som står en nära. Har en vän på facebook som nyligen blev själv då hennes särbo sedan länge plötsligt dog.
Just här och nu är verkligen allt vi har. Man får inte glömma bort att ta vara på stunderna.
Kram till er båda ❤️

Malin wiper

26 maj 2017 08:21

Ja du dom har verkligen fina blommor på Åsby. Sorg är hemskt och hon är min bloggvän som jag följt länge och vi båda har träffat dom och haft trevligt

Vad tråkigt att din fb vän mist sin särbo. Så tomt det blir när man står där själv. Bävar för att bli ensam kvar.

Ja du man får leva för dagen och inte titta så långt fram. Du beskrev det så bra i kommentaren

Vi försöker ta vara på stunderna men just nu har vi en förkylning på gång. Hoppas den kommer av sig men vi lever i alla fall

Kram till dig från oss
Hälsning
Malin

 
Annelie

Annelie

29 maj 2017 07:30

Usch och fyy för denna hemska sorg som alla går igenom någon gång i sitt liv.
Du får säga / skriva till henne att jag beklagar sorgen efter hennes man.
Jag känner de inte, men jag tycker man kan göra det ändå.

Vilka vackra orkidéer du har fotat. Våra blommar om stup i ett här hemma... *sååå glad*

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 maj 2017 10:42

Ja du det är hemskt att mista en nära anhörig och speciellt nån man lever tillsammans med. Det måste bli hemskt tomt. Jag törs inte tänka tanken. Vi börjar ju närma oss slutpunkten och livet går ju så fort.

Förstår att du är glad i dina orchidéer

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards