Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 april 2017

Av Malin wiper - 25 april 2017 09:00



 


I går hade vi besök av Margit och Lasse på kaffe men jag höll på att glömma att fota för man har ju så trevligt och pratar om så mycket. Tack och lov så tog Margit upp mobilen och började fota så jag blev påmind. Bilden tog jag innan dom kom och hade inte tagit fram kaffebröd och smörgåsar än. I denna lägenhet har vi inget matbord i vardagsrummet men har börjat tänka om lite att vi kanske skall köpa ett sånt där bord som man kan fälla ner på båda sidor så man kan ställa det platt mot väggen när vi inte har besök. Vi har ju inte så mycket plats för min man har större datorplats nu men med ett sånt bord skulle det funka. Sen kan man använda köksstolarna till det bordet också då man sitter i vardagsrummet. Lite compact living     

 

   

Här sitter vi i köket och fikar och har det mysigt          

 

 

 

Efter ett tag satt vi oss i vardagsrummet och fortsatte umgås. Man sitter lite bekvämare där och soffan är vi så nöjda med för den funkar för min rygg också. Jag behöver inte sitta på en stel stol bredvid soffan längre. Jag har inte behvövt ha icepåse bakom ryggen på 4 dagar och det känns helt underbart. I bilen måste jag däremot kyla ner mig..  . Hoppas, hoppas det håller i sig ett tag

 

 

 

Vi fick ett vackert fint skrivet kort och en cd skiva i inflyttningspresent av Margit och Lasse. Det är musik med syskonen Lisen Åberg & Lasse Andersson. Vi spelade den i bakgrunden medans vi satt och pratade..                  

 

   


Vi drack lite cider och åt nötter och små chokladbitar. Vi hade mycket att prata om och dom är så lättsamma så det bara flöt på. tyvärr blir mitt hår helt livlöst på bild och dessutom fel färg. Jag är inte så nöjd med kameran trots att jag satt mig in i nu dom olika funktionerna. Innan dom åkte hem så började det först att regna kraftigt och sen kom lite snö. I dag är det 3 grader varm och regnfritt 

                 

 

I dag hade jag tänkt gå till gymmet men jag vaknade lite sent och vi har så mycket att förbereda så här i sista sekunden innan våra nattgäster kommer. Jag går i morgon och sen får jag fortsätta nästa vecka.  Sköt om er och ha en härlig tisdag

 

                           

 


#Margit #Compackt #Köket #Vardagsrummet #Cider #

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards