Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 april 2017

Åsby Hem & Trädgård, Cafét och lite inredning

Av Malin wiper - 21 april 2017 06:34

  

I går 10.00 passade vi på att besöka Åsby Hem & Trädgård. Vi köpte 4 st nya blommor och sen några blomprydander. Sen besökte vi deras fina café för att ta lite matiga smörgåsar istället för lunch . Klicka här för att komma in på deras facebook

 

  

Min man tog en fantastisk räksmörgås som dom är kända för. Det är så mycket på smörgåsen så man ser inte brödet. Dessutom är det ost på också. Räkorna är urgoda, fräscha och handskalade

 

                 

 

 

Själv valde jag grillad smörgås med ost och skinka på surdegsbröd. Sen var dom fint skurna i trekanter. Till detta en sallad och deras egna rhode islandsås. Allt var så supergott och dom har rätt många olika sorters bröd och fyllningar.               

 

   

När vi gick omkring så såg vi massor av inredning som dessa som är lite åt det surrealistiska hållet och jättehäftiga. Blomvaser och krukor          

 

   

Lite mer i samma stil 

 

  

Man törs ju nästan inte gå dit för det är så mycket man vill ha. Dessa koppar som man kan ha till både te, kaffe eller annat. Dom föll mig i smaken, så häftiga

 

   

Lite mer surrealism. Dom mindre framför den större är så gulliga och roliga så man blir glad 

 

 

I dag vaknade vi redan 06.00 och kunde inte sova längre. Nu är klockan närmare 07.00 och solen tittar fram. I dag skall vi baka lite mer, min man skall städa bilen för den skall in för byte av lambda sond. Sen skall jag ner till Fitness Center och lämna en blankett som jag fyllt i för att börja där så fort som möjligt.  

 

 

I går letade jag efter lite avslappningsmusik på Youtube och hittade det ovan. Första delen är bara lugn musik till vackra bilder och då gör jag mina avslappningsövningar som jag lärt mig förut. Andra delen av klippet så kommer en röst in då och då för att hjälpa till med andningen. Innan det klippet dyker upp får man vänta en stund tills den delen kommer fram. Det fokuserar på just andningen och att bara slappna av i den och inte tänka på nåt annat. Det skall jag använda mig av varje dag. Nu önskar jag er en behaglig och avslappnad dag        

 

 

 

#Åsby #Räksmörgås #Grillad #Inredning #Surrealistiska #Koppar #Gulliga #Avslappningsmusik 

 

 
 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

21 april 2017 11:39

Oj oj vilken räkmacka! Sitter här och dreglar nu :-D Jag brukar välja räkmacka när jag är ute och fikar, för det mesta är det ett säkert kort ju.
Har flera cd:s med avslappningsmusik men nu var det jättelängesen jag lyssnade på dem, kanske man skall ta upp igen... Nu fick jag nåt att tänka på :-) Ha en fin fredag och kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 april 2017 12:54

Ja du den gick inte av för hackor ;) Den var som en hel måltid och inte så dyr heller

Jag har inte själv hållt på med avslappning på ett tag så nu var det dags för att varva ner lite

Det känns mycket bättre och man blir starkare. Ha en fin fredag själv kramar

 
Annelie

Annelie

22 april 2017 10:20

Vad mycket snyggt de verkar ha på detta blomsterland, förstår du vart sjuk.. *hihi*
Dina smörgåsar... jag älskar dessa varma mackor man kan köpa ute så, ja även att göra hemma själv.
Men, vilken räksmörgås... wow, säger jag bara.

Kramar om... // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 april 2017 15:12

Det finns hur mycket som helst att se där. Dom har även kläder. Vi har ju varit bortskämda med Acleja Blomsterhandel så vi är så glada att det finns en bra här också.

När dom är så goda som dom hade är det en fröjd för gommen ;).

Ja du räksmörgåsen går inte av för hackor ;)

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards