Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 april 2017

Av Malin wiper - 21 april 2017 12:00


 

I dag 10.00 var jag till Fitness Center och skrev in mig för träning ett år framåt. Det är bemannat måndag-fredag 10-20 och det känns jättebra. Sen får man träna varje dag från 05.00-24.00      

 

   

Jag fick en nyckelring med bricka. Brickan sätter man bara mot en decoder så kommer man in.  

 

 


Core training 


Klicka här för att se TRX träning som min Kiropraktor tipsade mig om. Det skall vara väldigt bra för ländryggen också. Dom har såna på Fitness Center och jag har även fått såna av min son att ha hemma. Skall bara kolla vart man kan sätta upp dom i vår lilla lägenhet

 

  

Det är så fräscht och snyggt där med nya redskap och nyrenoverat. även omklädningsrummet är helt nytt. Jag börjar träna på måndag 10.00 och då kommer jag att bli instruerad på maskinerna. Än om jag kommer att träna på samma så är dom ändå olika. Efter ett tag kommer jag nog att anlita en PT och det kostar 500 kr och då kan jag få hjälp med hur jag skall träna med dom skador jag har. Jag blev ju mycket bättre när jag gick på Gym Plus så jag känner skillnad nu när jag inte tränat på 2 månader         

 

 

Sen åkte vi direkt hem för vi är så trötta och det tror jag beror på att det nu är varmare och pollen känns mer. Det hjälps inte helt med allérgitabletterna men det blir lite bättre i alla fall. Vi åker ut lite i morgon istället men nu blir det en hemmadag med diverse sysslor

 

    

Nu har folk i vårt hus börjat hänga upp blomlådor och då vet man att sommaren närmar sig. Vi skall ut och köpa några vi också som vi sett på Jysk. Vi hade också tänkt lägga såna där balkongplattor i år men jag tror vi väntar tills nästa år. Huvudsaken är att man har blommor på balkongen

 

 

Så här ser dom lådorna på jysk ut och dom funkar eftersom vi har ett sån stor diameter på det runda balkongräcket. Det är ett alternativ men vi skall kolla runt lite mer. Klicka här för att se vad jag annars hade kunnat tänkt mig men vårt balkongräcke är för tjockt för dom

 

                                                                                         

 

#Fitness #Bricka #Pollen #Blomlådor  


Av Malin wiper - 21 april 2017 06:34

  

I går 10.00 passade vi på att besöka Åsby Hem & Trädgård. Vi köpte 4 st nya blommor och sen några blomprydander. Sen besökte vi deras fina café för att ta lite matiga smörgåsar istället för lunch . Klicka här för att komma in på deras facebook

 

  

Min man tog en fantastisk räksmörgås som dom är kända för. Det är så mycket på smörgåsen så man ser inte brödet. Dessutom är det ost på också. Räkorna är urgoda, fräscha och handskalade

 

                 

 

 

Själv valde jag grillad smörgås med ost och skinka på surdegsbröd. Sen var dom fint skurna i trekanter. Till detta en sallad och deras egna rhode islandsås. Allt var så supergott och dom har rätt många olika sorters bröd och fyllningar.               

 

   

När vi gick omkring så såg vi massor av inredning som dessa som är lite åt det surrealistiska hållet och jättehäftiga. Blomvaser och krukor          

 

   

Lite mer i samma stil 

 

  

Man törs ju nästan inte gå dit för det är så mycket man vill ha. Dessa koppar som man kan ha till både te, kaffe eller annat. Dom föll mig i smaken, så häftiga

 

   

Lite mer surrealism. Dom mindre framför den större är så gulliga och roliga så man blir glad 

 

 

I dag vaknade vi redan 06.00 och kunde inte sova längre. Nu är klockan närmare 07.00 och solen tittar fram. I dag skall vi baka lite mer, min man skall städa bilen för den skall in för byte av lambda sond. Sen skall jag ner till Fitness Center och lämna en blankett som jag fyllt i för att börja där så fort som möjligt.  

 

 

I går letade jag efter lite avslappningsmusik på Youtube och hittade det ovan. Första delen är bara lugn musik till vackra bilder och då gör jag mina avslappningsövningar som jag lärt mig förut. Andra delen av klippet så kommer en röst in då och då för att hjälpa till med andningen. Innan det klippet dyker upp får man vänta en stund tills den delen kommer fram. Det fokuserar på just andningen och att bara slappna av i den och inte tänka på nåt annat. Det skall jag använda mig av varje dag. Nu önskar jag er en behaglig och avslappnad dag        

 

 

 

#Åsby #Räksmörgås #Grillad #Inredning #Surrealistiska #Koppar #Gulliga #Avslappningsmusik 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards