Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 april 2017

Av Malin wiper - 11 april 2017 17:30

  

En Cadillac Deville Conv från 1966 stod på en parkering och glänste som en juvel                    


  

Det regnade den dan vi såg denna bil och det syns verkligen på bilderna. Grönt är skönt som vi sa när jag växte upp



  

Vilken magnifik front

 

                  

Cadillac nyckelring


 

   


The Byrds med Turn! Turn! Turn!. En av låtarna som gick het på skivtallrikarna 1966. The Byrds var en amerikansk musikgrupp som slog igenom i mitten av 1960-talet. Deras musik var ofta nyskapande och dom tillhörde de mest inflytelserika grupperna inom rocken under 1960-1970-talet. Dom höll sig inom subgenerna folkrock, psykedelisk rock och countryrock

 

          


 

#Cadillac #Byrds


Av Malin wiper - 11 april 2017 08:15


  


Skulptur skapad av Ernst Neizvestny. Den går under namnet "Elektronisk Profet" och är skapad i brons 1984. Den tillhör S-O Anderson. Den var väligt svår att fota eftersom den hade så många detaljer och utbuktningar men så intressant. Den står framför ett Café som heter "Gott i Hörnet" gofika i mysig miljö

 

Ernst Neizvestny föddes 1925 i dåvarande Sverdlovsk (dagens Jekateringburg) Hon dog 2016 och då bodde han i New York. Han var en rysk-amerikansk skulptör av judiskt ursprung. Han studerade också filosofi vid Moskvauniversitetet. Klicka här för att läsa lite mer om honom och se fler verk som har samma stil som den på bilden ovan. Skulpturen ovan såg jag i Köping då vi var dit sist och jag blev faschinerad av hans egna stil som kändes så modernt så jag förstår att det inte passade in när han var yngre och började skulptera. Till vänster på bilden så ser man en formad klump som hänger i en kraftig ditsatt hängare.  Han låg i strid med de Sovjetiska myndigheterna på grund av sin stil. Klicka här för att läsa om detta och se en bild på konstnären själv         


Klicka här för att se fler verk av konstnären. Jag gillar hans skulpturer som är långt före sin tid och väldigt fantasifulla med en känsla av lite "surrealism"

 

   

En bild på Skulptören där han arbetar med ett av sina verk. Klicka här för att se fantastiska bilder från konstnärens liv


  

Jag tog lite andra bilder från Köping då vi var dit sist och såg skulpturen ovan

 

Detta klipp passar in vad gäller duvor från talang



              


 


   


Påfört i dag:


Det börjar bli lite varmare nu och solen tittar fram. Jag skall i dag börja med att ta kortare promenader och sen bygga på innan jag börjar på gymmet. Annars tar vi det lugnt  för nu har vi fått det mesta gjort härhemma. Det fattas lite men det får vi fixa senare. Ha nu en skön tisdag. Kram från Malin


 

 

#Ernst #Elektronisk #Köping   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards