Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 april 2017

Av Malin wiper - 10 april 2017 17:45

        


Stefan Löfvens sa inget i sitt tal om vad dom skall göra åt allt som händer nu även invandring, arbeten mm. Han berättade bara vad vi i befolkningen skulle göra. Det är inte vi som har slängt ut 22.000 personer från vårdyrken så personal går på knäna och blir utbrända. Eller flyr till länder med bättre villkor. Det är inte vi som underlåtit att bygga billiga men ändå bra bostäder som  sk vanligt folk har råd att bo i. Det är inte vi som dragit ner på skyddsnäten så folk kan vara hemma när dom blir sjuka. Han sa ingenting om vad han själv som politiker tänker göra, jo lite att dom skulle bygga fler bostäder och ge nysvenskarna undervisning i språket mm. Är inte det lite sent påtänkt?. En del saker kan han ha rätt i att vi måste engagera oss mer och inte bara (mina ord) spy galla på fb. Dom har vetat om länge att det skulle bli en flyktingström från länder med krig, översvämmningar och andra katastrofer och då måste man vara mer förberedd på ett bra mottagande. 

 

      

 

Vad jag kunde läsa så sa han absolut ingenting om vad han själv tänkte bidra med utan bara gamla floskler som än inte infriats. Min åsikt är att det var ett väldigt dåligt tal som inte gav nåt. Jag själv har helt tappat tron på politikerna och känner mig väldigt utlämnad. Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst men nöjer mig med detta.

 

Tack för ordet! 

 

 

                  

 

 

Jag börjar sakta bli bättre i kroppen men kan inte göra mycket hemma så det är tur jag har en man som kan fixa det mesta. Fick lite frist från värken med dom starkare tabletterna men då blir jag helt klubbad och bara sover. Nu har jag gått över till 50 mg och sen bara icegelépåsar. Jag måste ta tag i detta eftersom det pågått så länge än om det inte varit lika allvarligt hela tiden och jag även varit tablettfri vissa perioder. Vi skulle haft besök några nätter men har tyvärr fått ställa in detta några veckor. Det känns i alla fall lovande inför framtiden att det finns så mycket godhet och kärlek efter terrorattentatet från befolkningen. Nu önskar jag er en fin tisdag så här före påsken.

 

     

 



#Stefan #Talet #Värken

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards