Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 april 2017

Av Malin wiper - 5 april 2017 12:00


 

Här kommer lite mer bilder från Åsby Hem & Trädgård. Det finns allt möjligt av inredning och även kläder, skor mm


  

Snygga kuddar på en svart träbänk                         


  

Tänk att man kan få till en snygg lampa av lite passande tyg


Största möjliga tysssssssssstnad..  Många av skulpturerna där känns lite som Hobbit figurer

 

The Hobbit The Battle of the five armies Billy Boyd: The Last Goodbye - 


    

Påsken gör snart sitt intåg


  

Är man uppmärksam och går omkring och kollar ordentligt så kan man se lite av varje i bladdjungeln


     

En liten del av Cafét mitt i blom och inredningshavet. Kunde inte fota allt för det satt mycket folk där 



  

En rosa toppig dröm


Olika kaktusar finns det också en uppsjö av                                                  


  

Utomhus var det nästan lika stort som inomhus. Solen sken så skarpt så jag fick inga fler bra bilder


  

Gillar dessa häftiga blomkruks-hinkar som ger sån effekt. Dom finns i olika former och mönster och jag skall nog skaffa en hem till oss också. Snygg även på en balkong eller altan. 


Just nu håller jag på att baka lite och min man tvättar i tvättmaskinen och hänger ut på vår nya torkställning för att torkas på balkongen. Vi ligger efter rejält så vi får ha en innedag i dag och förbereda oss på besök till nästa vecka.



#Åsby #Kuddar #Lampa #Påsken #Bladdjungeln #Cafét #Kaktusar #Utomhus  

Av Malin wiper - 5 april 2017 07:30

  

Detta inlägg blir en nästan ordlös blomsterfröjd. Vi var in till Åsby Hem & Trädgård som ligger i Hallstahammar. Vi skulle köpa lekakulor och lite annat. Jag hade inte räknat med att det var så stort och fantastiskt vackert, annorlunda och med överrasknings-effekter. Klicka här för att komma in på deras fb. Detta ställe skall helst ses live för det är helt fantastiskt


                                                     


  

        

  

Dom har till och med en önskebrunn där det låg pengar så många hade stått där och önskat nåt, så även jag             


           





  Klicka på pilen för att se klippet


Helt plötsligt dyker denna gorilla upp som "gubben i lådan". Jag blev lite rädd först för den såg så levande och äkta ut. Jag filmade en snutt så hör här hur den låter. På samma ställe hängde ett urtidsdjur som inte syns så väl på grund av ljuset men det kom ljud från det också


       


            


          


Vi klev upp nyss och solen börjar redan komma fram. Önskar er nu en härlig vårdag kära läsare

 

 

                               


Rolig animerad bild på en duva med VR från min bloggläsare Lena. 

 

 

Fortsättning följer...... för dom har även inredning och ett superfint Café med fantastiskt gott bröd                                         



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards