Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 april 2017

Av Malin wiper - 4 april 2017 14:04



  


Nu skall jag visa vilket pris Lena får i min minitävling som handlade om denna skylt. Min fråga var: På vilken dörr i lägenheten har vi satt denna skylt?. Svaret är: sovrummet och det var Lena som svarade rätt först och sen Annelie. Jag skall skicka ett andra pris till henne

 

 

 

Lena får en liten filmklappa med 3  märkpennor från TGR som ligger i Erikslunds Shoppingcenter men finns även i Västerås

 

   

 

Dessutom får hon 2 st små fodral med en lagomt stor kasse i. Dom är jättepraktiska för dom är lätta att både plocka ur vika ihop och sätta tillbaka. Vi har väldig användning av våra. Dessa är helt nya från TGR

 

 

 

Så här ser en sån kasse ut när man tar ur den från fodralet. När den är ihopvikt så får den plats i en väska eller i fickan. Detta är en av våra som vi köpte hos Miss Elsas i Jönköping. Blev så glad när jag såg att dom fanns här också

 

   

 

 

Andra priset till Annelie blir också två kassar men ingen filmklappa för jag måste ju sära på första och andra pris. Tack tjejer för att ni var med in min lilla "snabbtävling"..  

 


 

 

Nu har min man kopplat in tvättmaskinen efter att vi varit och köpt packning till den nya slangen. Här hör ni hur fint och tyst maskinen går...  . Min man har aldrig tagit isär en tvättmaskin förut så jag är så stolt över honom och det lyckades jättebra...  . Först har vi rengjort maskinen med maskinrengöringsmedel och sen skall vi tvätta allt som ligger så vi komme ifatt.

 

                               

 

 

 

 

Sen åkte vi hemåt igen efter att ha fikat på Espresso House på Erikslunds Shoppingcenter. Jag fotade en traktor från bilfönstret

 

       

Klickbilder 


Min man tog en bakge med mozzarella och torkad skinka. Jag en croissant med ost och tunnskivad kalkon. Sista bilden ett nytt kaffe som dom testade och vi tog varsin kopp. Det var jättegott och mustigt med en fin eftersmak

 


Willie Dixon med My Baby. Willie Dixon föddes 1915 i Vicksburg, Missisippi. Han dog redan 1992. Han var en amerikansk sångare, kompositör, sångtextförfattare och musiker (gitarr, bas)   

 

 

 

#Lenas #Filmklappa #Annelie #Kassar #Espresso #Willie

 

Av Malin wiper - 4 april 2017 07:25

 

Här står nu vår tvättmaskin inklopplad och klar. Elektrikerna gjorde ett bra arbete så långt är det helt rätt              

 

   

Men vad väntar man sig när vi köpt en tvättmaskin på nätet för endast 500 kr. Vissterligen bara två år gammal. Vi hörde att en person fick ge 2000 kr för samma maskin på nätet. Vi misstänkte att nåt kan vara fel och det var det. På bilden ser man Nålfiltret där man öppnar ett plastlock att få bort skräp mm som hamnat där. Den gick inte att öppna så vi misstänkte att nåt satt i vägen. Hur min man än vred så gick den inte upp.

 

Det finns ett uttryck som dom äldre använde förr: När snålheten bedrar visheten. Visserligen är inte vi snåla men var tvungen att spara in pengar på grund av bilen som nu slukar pengar igen 

 

   

Till slut var min man tvungen att ta bort sidorna på tvättmaskinen och lägga ner den på golvet. Han sökte efter nåt som fastnat          

 

   

Till slut hittade han denna tandtråd på en ställning som hade suttit ivägen. Inget får gå som på räls..  . Sen skulle då min man koppla in en ny slang och sätta igång maskinen för  rengöring. Då fattas en tätning som skall sitta i nya slangen vi köpt på Bauhause. Det gör att vi måste åka in till Erikslund i dag igen för här finns inte såna tätningar. Nu skall det bli spännande att se om den sen fungerar. Det elektriska är ju i alla fall helt ok nu så går inte detta får vi köpa en annan tvättmaskin. Så det är inte bara bilen som drar pengar nu utan tvättmaskinen också 

 

Musik från filmen "Lord of the Ring". Sjungs av Enya

 

  

Jag hade en liten snabbtävling i går ang denna skylt som sitter på en av våra dörrar. Frågan var vart denna sitter. Lena var den som först kom in med rätt svar: sovrummet..   och hon kommer att få sig tillsänd ett pris som jag visar upp så fort som möjligt

 

Nu önskar jag er en dag utan komplikationer och att den rullar på. 

               

 

 

 

 #Tvättmaskin #Nålfiltret #Sidorna #Lord #Tandtråd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards