Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 april 2017

Av Malin wiper - 3 april 2017 20:00

         

Bob Dylan har haft konsert i Stockholm. Klicka här för att läsa. Han har fått 4 plus av 5 möjliga i betyg. Inte illa i hans ålder då ingen tror att nån kan prestera nåt efter 60-årsåldern..  Där ser man.

 

             


                                                Gibson

 

Jag har själv sett Bob Dylan live i Göteborg på Scandinavium i slutet av 1970-talet. Han hade ett band med sig som överröstade honom så det var ingen rolig upplevelse. När han sen började sjunga ensam med bara sin gitarr då lyfte hela föreställningen till högre höjder. Alla minnen kommer rusande nu för han och Joan Baez var en av mina första favoriter. Jag spelade gitarr och sjöng i mitt flickrum dessa låtar till musik från min resegrammofon i plast..  

 

 

Bob Dylan med Love Sick som var en av dom låtarna som fick bäst betyg på konserten. Klicka här för att se Virtanen skriva om konserten med Bob Dylan. Han uttrycker sig så märkligt genom att säga att det är sista gången han ser Dylan? Vad menar han med det?. Dylan kan ju åka på turne ytterligare några gånger. Kolla på The Rolling stones. Det börjar bli så tröttsamt..  

 

Här kommer den andra låten som också fick bra i betyg på konserten. Det är idel nya låtar och han har en lite raspigare röst än han hade förr. Klicka här för att se hur jag såg ut i början av 1970-talet


#Bob #Stockholm #Raspigare


Av Malin wiper - 3 april 2017 14:55


  

I dag på förmiddagen ringde det på dörren och två trevliga killar tittade in för att installera vår tvättmaskin. Dom kom från Hallstahammars Installationsbyrå. Jag fick två telefonsamtal precis när dom kom så jag kunde inte hälsa men jag hörde när dom pratade med min man att dom var både trevliga och kompetenta. Det gick rätt snabbt och smidigt             

 

  

Vi köpte en ny slang för vattenintaget för den satt där var stel, svårhanterlig och hade fel fäste. 

 


  

Häromdan köpte vi denna upphängning för kök på IKEA. Där hänger nu grytlapparna som min väninna Barbro virkat så snyggt. Dom är dubbla i ett fint garn som har lyster och blir lika fina efter varje tvätt. Hon bor i Nynäshamn men jag lärde känna henne då hon bodde några år i Vaggeryd. Hon och hennes väninna Ingegerd kommer hit och hälsar på 10 april och ligger över en eller två nätter. Det finns plats för två såna här upphängningar och även en avlång behållare att hänga upp för diskmedel mm.  


  

Efter att vi varit på IKEA så gick vi till det lilla mysiga Espresso House på Erikslund och tog varsin kopp kaffe och biscotti. Dom är ekologiska och magiskt goda.                


  

Sen var vi tillbaka till Hallstahammar igen och besökte Apoteket Hjärtat för min man behövde mer medicin och jag rengöringskräm för ansiktet. Jag har kunnat börja ha både mascara och ögonskugga igen sen jag flyttade hit. Vi bor ju inte ovanför en tvättstuga nu så vi får inte in lukter av olika skölj- och tvättmedel som är starka. Därför har mina ögon blivit mycket bättre. Ett fint och trevligt Apotek där man får bra hjälp när det behövs

 

                                                                                

 

   

Det blir en "Tjejkväll" i Hallstahammars centrum 6 april 18-21.

 

Ladies Night med Kool and the gangKool and the Gang är en amerikansk musikgrupp bildad 1964 i Jersey City, New Jersey. Gruppen upplevde sin kommersiellt mest framgångsrika period under början av 1980-talet.


  

Det var toppenväder i dag så folk var ute på affärsgatan och myste

 

     

Jag hittade en kul skylt på "Bauhause" Erikslund. Den har vi satt på en dörr i lägenheten och skrivit dit en tvåa själva med krita. Kan ni gissa vilket rum?. Den som gissar rätt först vinner ett pris som jag inte vet vad det blir än..  Dom har massor med roliga skyltar där och vi har även köpt en till toalettdörren

 

 



#Installationsbyrå #Vattenintaget #Upphängning #Espresso #Apoteket #Skylt

Av Malin wiper - 3 april 2017 08:00

  

Hej! nu går vi på en liten rundtur i Västerås. Vi börjar i hamnen          


  

Alltid en massa fina båtar i hamnen och många av dom kan man åka med från och med maj månad. Det bjuds på både underhållning, räkaftnar och annat                  



Träd likt en kal skulptur. Det finns 3 st.                   

 

   

Graffiti på ett litet trähus vid vattnet. Det livar alltid upp

 

  

Snyggt vid Kajplats 9. Barstolarna har kommit ut så snart kan höras ett sorl av folk som vill roa sig lite utomhus när vädret blir mer sommarlikt

 

 

 

Lite civil olydnad..  Kolla skylten..  

 

  

Jag fortsätter på gångstigen och ser då sidan på huset och några till                    

 

   

Gustav Vasa dyker upp i en stor park en bit från Stadshuset

 

   

Min man på språng genom Stadshusets öppning mot centrum  

 

                     

 

   

Ut mot centrum från Stadshuset ser man dessa vackra grindar i smide

 

   

Gammalt fint hus möter nytt i och med en Pizzeria på andra sidan gatan  

 

     

Efter det kan man slinka in på Gallerian och ta sig en fika på Systrarna Erikssons

 

   

Påsken är snart här så nu börjas det komma fram en och annan kyckling 

 

 

 

På hemväg ett "Eiffeltorn" light..  

 


Nick Wood & Simon Le Bon - Eiffel Tower

 

                     




Hoppas ni får en härlig början på en helt ny och oskriven vecka.  

 

 

 

#Västerås #Rundtur #Båtar #Träd #Graffiti #Kajplats #Olydnad #Tegelhus #Vasa #Stadshusets #Grindar #Gammalt #Systrarna #Kyckling #Påskmotiv #Eiffeltornet #Nick

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards