Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 februari 2017

Myrornas second hand i Västerås och kärlekslås

Av Malin wiper - 25 februari 2017 18:30

Vi kom hem från Västerås för några timmar sen och där hittade jag tre blomkrukor till sovrumsfönstret hos Myrornas Second hand. Den andra till vänster hittade jag på second hand här i Hallstahammar. Krukorna kostade mellan 15-30 kr och ser knappt använda ut. Jag vill ha lite olika i fönstret som inte är så stort på grund av balkongdörren till höger. Det känns inte som jag vill ställa några prydnadssaker mellan krukorna utan jag vill ha lite stilrent och lättstädat så vill även min man ha det                  


  

På en hylla stod denna tavla med roligt tecknat..  Myrornas second hand är väldigt stor i Västerås så man får ta tid på sig för att se allt. 


  

En gammal skrivmaskin av märket Remington för 800 kr. Jag har själv varit kontorist och skrivit på gamla skrivmaskiner men inte så gammal som denna. Efter några år på kontoret så kom dom elektriska skrimaskinerna och vi hade  märket Facit. Det kändes så konstigt då för jag var van att trycka ner tangenterna långt men sen behövde man bara nudda dom så det blev en omställning


  

Dom hade massor av vinyl LP skivor och här håller Mr T upp en med Cornelis Wreeswijk 

 


Cornelis Wreeswijk och Monica Törnell med låten "Bort från Luleå". Klicka här för att läsa om Monica Törnell som inte haft det så lätt. Hon har också en sköldkörtelsjukdom och fick diagnosen trötthetssyndrom. Nu vet jag själv varför jag varit så trött i många år och inte kunnat umgås med folk på samma sätt som förr. Det är ju naturligtvis på grund av sköldkörteln som haft en växande tumör och alstrat för lite hormoner (underproduktion). Det börjar kännas skillnad nu när jag fått bort det sjuka och börjat med levaxin. Tyvärr har detta med ländryggen tagit ned mig lite men jag skall få bukt med detta på nåt vis.     


    

Här följer lite interiörbilder   

 

    


  

Nu har fenomenet "kärlekslås" kommit till Sverige också. Så här ser det ut på ett broräcke i Västerås

 

Kärlekslås är hänglås som kärlekspar låser fast på offentliga platser och vars nyckel kastas bort som en symbol för evig kärlek. Ofta är platsen en bro som förutom att den passeras av många också har ett räcke som ger möjlighet till fastlåsning och nyckeln kan symboliskt fås att försvinna i vattendraget. Företeelsen har spridits i många europeiska städer under de senaste åren men har förekommit under längre tid i Asien och senare i Italien.                


  

Ytterligare en hög med lås                                                                                   

 

Vi var även och fikade med min mans bror på ett mysigt ställe och sen köpte vi lite saker på IKEA men det skriver jag om i morgon. Vi har haft en toppendag men när vi kom hem så var min man så slutkörd så han ligger nu och sover som en stock. I morgon skall vi montera ett skåp och sätta upp kristallplafonden i sovrummet. Vi kommer att ta några saker varje dag men även vila och åka ut med bilen och upptäcka omgivningarna. Nu önskar jag er en härlig lördagskväll. kram på er       

 

 


#Myrornas #Tavla #Skrivmaskin #Cornelis #Kärlekslås                 

 
 
Annelie

Annelie

26 februari 2017 10:09

Fint det vart i fönstret,, jag tycker också det är snyggt enbart så. Som du säger, det blir stilrent.
Dessa hänglåsen på broar runt om i världen är festliga,, men vi har inte heller hängt något lås någonstans. *kanske man skulle göra*

Jag började också lära mig skriva på en vanlig skrivmaskin, sedan så köpte jag mig en egen elektrisk maskin, som var väldigt häftig och avancerad på den tiden.. :o))

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 februari 2017 10:45

Det ser bättre ut i verkligheten för det gick inte att ljusa upp bilden tillräckligt. Det är kul med dessa hänglås blir en kul grej. Kul att du också skrivit på en sån maskin trots att du är så ung så jag kan vara mamma till dig ;)

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards