Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 januari 2017

Av Malin wiper - 31 januari 2017 14:00

                       


 


Jag såg  filmen Caida Del Cielo på Netflix häromdan och det är en Argentinsk romantisk komedi från 2016 i regi av Néstor Sánchez Sotelo. Vill man se en liten annorlunda komedi så tipsar jag om denna som jag aldrig hört talas om. Den börjar lite knepigt så jag tänkte byta film men jag jag höll ut och det är jag glad för nu. I rollerna ser vi Muriel Santa Ana, Peto Menahem, héctor Diaz, Facundo Cardosi, Pedro Di Salvia mfl

 

                                                              

 


Alejandro är på sin uteplats och en kvinnas kropp faller ner bredvid honom. Det är Julia som överlever fallet. Hon kan inte röra sig och lugnt ger hon Alejandro intruktioner. Alejandro är van att vara ensam men nu är han tvungen att hjälpa sin granne när hon kommer tillbaka från sjukhuset med gipsat bent. Dessa två personer har aldrig sett varandra förut och har sina fobier och egenheter. Alejandro är ljudtekniker på en teater. Vill inte berätta mer

      

 

Filmen är både helt galen, romantisk, sorglig och ju mer man ser desto bättre blir den. I början var det på gränsen lite för mycket snubbelkomedi men den tog sig. Härligt med en lite smalare film som jag inte hört talas om förut.

 

 

Jag ger filmen 4 gipsade ben av 5 möjliga i betyg

 

 

       

 


Det fanns tyvärr ingen textad trailer på Youtube tyvärr             

 

 


#Caida #Netflix 

Av Malin wiper - 31 januari 2017 09:00

 

Frejas Bod


Nu lyser i alla fall snögubben med sin frånvaro och vi har nollgradigt. I dag skall jag till Salong Hon & Han Frisör Interiör för att klippa mig sista gången här i Vaggeryd. Jag har även fått ihop lite mer till second hand som jag skall åka bort med. Jag hoppas verkligen att min man kan ta sig hem i dag från Västerås. Han har åkt på en förkylning med feber så han var inte i form i går så han la sig tidigt. Jag blev osäker på om han skulle kunna ta sig hem i dag men nu har jag pratat med honom på morgonen och han är feberfri efter natten så han kommer hem. Tänk om vi båda åker på en jobbig förkylning mitt i flytten..   .                                   

 

Vi får en mindre hall dit vi kommer men större vardagsrum så vi kan bara ta med skoskåpet från hallen och en del av det som hänger på väggen.  Jag är tvungen att ta beslut vad som skall följa med till nya lägenheten och det är inte så lätt. 

    

 

Det finns hopp om mänskligheten när folk börjar säga ifrån och då tänker jag på demonstrationerna ang nedläggningen av Sollefteå BB. Att bara ha stora sjukhus lång ifrån mindre samhällen är en väldigt dålig utveckling. Låt oss ha kvar dom mindre sjukhusen så även folk på mindre orter kan känna trygghet. Alla kan inte bo i storstäder och vill inte heller, hur kunde det funka förr men inte nu när vi är större befolkning. Jag kom ihåg då dom la ner Skene Lasarett efter att dom kämpat i flera år för att få behålla sjukhuset. Det är väldigt orättvist och vansinnigt. Som det är nu så så får man åka minst 4 mil till ett sjukhus och det skapar oro. Att föda barn är ängsligt i sig och det finns en stor risk i att behöva åka långt. Klicka här för att läsa mer. Att lägga ner förlossningsavdelningen misstänker jag bara är början, om ett tag så får vi nog läsa att hela sjukhuset läggs ner. 

 

Nu önskar jag er en skön tisdag trots allt elände runtomkring oss. 

 

The Supremes med Baby Love

 

 

 

   

#Snögubben #Salong #Förkylning #Sollefteå  #Supremes 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards