Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 januari 2017

Gym Plus, Ritz och Frejas Bod

Av Malin wiper - 27 januari 2017 17:00

 


Nu har vi varit till Gym Plus 3 gånger denna veckan så jag har lite träningsvärk i benen, och det är lite på gränsen till för mycket men då får man ta det lite easy i helgen. Jag har börjat med balansplattan och nu behöver jag inte hålla i mig längre. Åker omkring som en galning för att hålla balansen så det ser nog väldigt lustigt ut..  .  Nu måste jag ju även byta gym i och med vår kommande flytt.



En riktig enérgilåt med Leila K "Electric".           


  

Våra bollövningar är väldigt viktiga för oss och nu efter  1,5 år så har vi fått rätt bra balans. A-G har varit på en ny introduktion ang maskinerna och hur man använder dom. Det är som en liten nystart och hon kunde visa mig övningar som jag förut inte gjort helt rätt men nu sitter dom som ett smäck. Även en ny bollövning som vi gjorde i dag. Det gäller att bygga på lite och jag känner att man får lite muskler som styr upp så man kan undvika dom värsta besvären

 

 

 

A-G har köpt en ny sportbag på Stadium i Jönköping. Den är så lagomt stor och praktisk med massor av fack på sidorna och inuti. Den hade kostat flera hundra men var nedsatt i pris och sen hade hon ett presentkort också så hon fick bagen för endast 99 kr. Den är snyggare i verkligheten med olika material. Jag köpte ju en röd/svart/vit Puma på City skor för ett tag sen men den är lite väl stor så den får bli en extaväska att ta med på resor mm.

 

 

 

Dom säljer lite barer i olika smaker som kommer från Quest Bar och dom kostar 20 kr eller 3 för 50 kr. Dom är glutenfria, låg sockerhalt och har hög halt av fiber

 

 

 

Efter gympasset så gick vi som vanligt över till Ritz Konditori. I dag är det rena rama Londondimman, rått och lite snöfrost på marken. Det ser nästan ut som att vintern är på väg..  

 

 

 


Jättefin tårta med höga chokladplattor runt om..  . Vi åt det gamla vanliga men A-G som är smärt och smidig kan unna sig lite sött när hon så önskar. 

 

  

Ritz Konditori har nu massor av fina semlor och som här jätteläckra wienersemlor. Kom ihåg när jag arbetade på kontor för över 47 år sedan, och vi blev bjudna på wienersemlor på kafferasten varje år. Då åt man bara semlor en gång/år men nu serveras dom lite då och då för det är så stor efterfrågan på semlor

 

   

I går åkte jag över till Frejas Bod Second hand med 5 fulla kassar med sånt jag rensat bort. Här ser ni 3 av dom, orkade inte ta alla på en gång. Nu skall jag tömma bokhyllan och sen tändarskåpet. Allt får ta sin tid med välbehövlig vila emellan. När vi flyttat så skall jag kolla efter ett bättre tändarskåp med belysning där jag bara skall ha dom bästa tändarna 

 

        

Dessa tre tändare fick jag i present av min son 2009. Dom har stormlåga och när man öppnar för eld så blinkar raketerna på framsidan och på den till vänster båda pelarna på sidorna. Hoppas ni har en fin fredagskväll att se fram emot. Jag saknar min man och önskade att jag hade kunnat följa med honom  .  Begravningen av hans mamma var jättefin och sen åkte alla till en lokal där det serverades god mat och givande samtal med personer som min man inte träffat på länge. Dom pratade om svärmor och minnena flödade. Nu är min man och hans bror hemma igen hos mellanbrodern och dom skall ta det lugnt resten av kvällen. Själv fortsätter jag packa lite men sen skall jag se på tv och bara slappa.     


 

#Gym #Bollövningar #Sportbag #Quest #Leila #Ritz #Semlor #Frejas 


 
 
Annelie

Annelie

28 januari 2017 08:47

Det är det "sämsta" med att flytta,,,, att börja om med ALLT.. tandläkare, läkare, frissa, gym etc.
Å sen någon du kan få med dig på gymmet att träna ihop med,,, kanske MR T..??

Wow, vad mycket ni rensar ut nu, men jag är också inne i en sådan fas,,, att jag vill rensa ut det mesta, sen så får vi se vad det blir av den "fasen" :-D
Jag har ju tatt gardiner , dukar ska ta mer gardiner och sedan även i köksskåpen PLUS skåpen / lådorna i bokhyllan.

Häftiga tändare du fick av din son.

Ha nu en riktigt fin lördag.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 januari 2017 13:20

Ja du det blir mycket som skall fixas och det har hänt så mycket redan under januari i vår närhet så jag hoppas vi får lite lugnare framöver. Jag går till gymmet ensam och lär säkert känna lite folk och förhoppningsvis får vänner. Min man och jag gör så mycket ihop ändå så jag vill att vi skall ha egna intressen också. Han skall söka sig till museet dit vi flyttar och aktivera sig

Jag har rensat ut så mycket så det känns lättande. Det gäller att tänka efter, behöver jag allt för till slut blir man fången av saker

Härligt att ni rensar lite också

Dom tändarna är verkligen läckra

Ha en fin lördag själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards