Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 januari 2017

Av Malin wiper - 13 januari 2017 18:00

  

A-G och jag gick in på Selma Kläder i torsdags efter gymmet. Rean fortsätter och det fanns jättemycket fint att välja på. Snyggt draperad sjal/poncho med halsband så snyggt ditsatt


  

Ulrika som driver Selma Kläder visar här upp en koftjacka som jag tycker är jättefin i lite retromodell. den har ett vågigt mönster som gör den extra fin. Klicka här för att se vad man kan använda en stol till             



  

När jag såg den här blusen så kastades jag tillbaka i tiden. Jag har haft denna färgkombination och liknande mönster för ett antal år sedan. Här i lite uppdaterad form med passande halsband 


  

Nyinkomna oranga täckjackor som är snyggt insvängda i midjan. Ärmen upprullad med passande mönster. Orange är en stor färg i vår och sommar                                                


  Dessa måste väl ändå vara jättenyttiga så mycket frukt som dom är toppade med...  från Ritz Konditori

 


                         

Min bloggläsare Lena hittade denna kruka på second hand Erikshjälpen där hon bor för ett tag sen. Vill bara visa den för jag tycker den är så annorlunda och fantastiskt fin.

 

   

När jag såg rosetten på krukan så kom jag att tänka på detta halsband med rosett som jag sparat sen 1980-talet. Det var en present, och jag har ett annat tidstypiskt halsband som jag visar upp i ett annat inlägg.        

 

 

I dag har det hänt saker, men det får ni se och höra till veckan..  Nu skall vi bara mysa resten av dagen och kvällen. Önskar er en skön kväll


   


#Selma #Koftjacka #Färgkombination #Ritz #Kruka   #Rosett

Av Malin wiper - 13 januari 2017 10:30


  


I förrgår gick jag in på Acleja Blomsterhandel innan min man kom hem för att köpa en blomma till honom och skriva ett fint kort. Han är alltid så bra på att uppvakta mig. Han kommer ofta med små överraskningar och en del roliga saker han skickat efter. Bilden tog jag utanför butiken där det alltid är pyntat och fint


  

Vid kassan stod denna läckra vas med lila nejlikor och förgyllde omgivningen                                 


  

Vintervitt, så fint             


  

Ibland finns det lampor att köpa där också. 

 

  

Vackra tulpaner så häftigt utställda i vårt blickfång, man hittar detaljer hela tiden så man kan gå omkring där länge och ändå hitta nåt man inte sett förut. Det är en stor konst                                    


  

  

Så här ser buketten ut uppifrån som jag köpte till min man där.

 

   

Det kom ett paket med posten i går och det visade sig vara från min bloggvän Annelie. Jag har fått en trådkorg av henne som jag tycker är supersnygg, och jag gillar den isblå färgen. Tusen tack vännen så gulligt, jag blev jätteglad..  Korgen skall sättas i vårt nya badrum eller kök för förvaring av passande saker. Jag vill ha den i badrummet men min man tycker den passar lika bra i ett kök. Då kan man ha diskmedel mm i facket och under hänga saker. Den kommer att bli jättefin i vårt nya hem. 

 

                               

 


I dag är det full rulle hos oss så jag har inte hunnit komma ut på bloggen förrens nu. Vi hörs lite senare. Ha en underbar fredag kära läsare och sköt om er. 

 

Min favorit-tenor sångare Placido Domingo med MALAGUEÑA SALEROSA. Han har en värme i rösten som tilltalar mig och kan både sjunga opera och populärmusik                   

 

 


#Acleja #Nejlikor #Lampor #Tulpaner #Buketten #Trådkorg #Placido

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards