Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 januari 2017

Av Malin wiper - 12 januari 2017 17:30

  

I går när min man kom hem så hade han med sig TRX Bandet som jag fått av min son..   Till detta medföljer även tränings-video och en bok med rörelser. Detta band kommer jag att sätta upp i nya lägenheten för jag vill inte göra mer hål i väggarna här.  

 

   

Mikael som driver Gym Plus var på gymmet i dag så jag frågade om dom hade TRX Band där. Dom hade köpt in såna band som jag fotade bakom disken. Dom skall sättas upp så fort som möjligt. Jag har ju tid fortfarande innan flytten att börja träna där med bandet.


 

Det var rätt mycket folk i farten på gymmet så vi träffade även Anne en trevlig kvinna som kämpar på och går ibland 4 gånger/vecka på gymmet.  


  

Helt plötsligt hade det tillkommit nåt på gymmet som såg ut som "Kulan" askkoppar men jag tänkte som så att rökning vore ingen bra reklam för ett gym..   Det var ljushållare i pepitarutigt (1960-talet) som är ett mönster jag haft själv i både kjol och kappa på 1960-talet. Det såg rätt läckert ut                    

 

  

Efter gymmet gick A-G och jag över till Ritz Konditori för att ta en fika. Vi tog båda en sockerfri hallongrotta. Jag har inte ätit smörgåsar på 7 dagar för dom ger mig sånt sockersug så jag får ta en sockerfri kaka istället som inte ger det suget när jag fikar ute.  Det börjar kännas lite på kläderna för dom sitter lösare 


  

En traktor som fraktade bort snö så det blev en rejäl driva

 

Piano Guys med Let It Go från filmen Frozen

 

 

 

#Band #Gym #Pepita #Kulan #Ritz #Piano

Av Malin wiper - 12 januari 2017 12:30

 

Affärshuset där Selma Kläder, Koola Kidz, Jennys ligger


Nu kan jag berätta en sak då allt är klart. Min man och jag kommer efter nästan 17 fantastiska år flytta från Vaggeryds kommun till Hallstahammar 1 mars. Vi vill komma närmare min son som bor i Enköping men där är det svårt att få lägenheter och Hallstahammar ligger bara 6 mil från Enköping och 4 mil från Västerås. Vi har stått i bostadskö sen vi flyttade från den förra lägenheten och det är ca 2,5 år sedan. Vaggeryd är den kommun jag bott näst längst i, och som nr 1 är Sundsvall där jag bodde i 25 år

 

Min son vill även att vi flyttar närmare. Dessutom får vi närma till Arlanda när vi skall flyga antingen till släkten eller nån annanstans. Vi kommer att sakna våra vänner A-G och hennes man L-G men vi kommer hit på "Hemvändardagarna" och dom kan hälsa på hos oss, dessutom kommer vi att ha kontakt på telefon. Dessutom kommer jag att sakna alla människor jag lärt känna i kommunen.               

 

 

 

Min man kommer att sakna sina vänner på Magnisa Stuga där han trivts så otroligt bra. När min man var till Västerås hos sin bror så åkte han sonen och sonens kompis Leif till Hallstahammar för att kolla lägenheten som ligger i ett fint bostadsområde med lite äldre hus. Långt mellan husen och skall vara väldigt vackert på sommaren. Dom tyckte alla tre att lägenheten såg jättefin ut med stort badrum med plats för tvättmaskin och separat toalett. Dessutom höga bänkar i köket och lite modernare så min ländrygg kommer att må bättre. Jag litar på deras omdöme

 

   

                                           

 

 

Vi får gångavstånd in till centrum och Hallstahammar är en liten stad med ca 15.000 tusen invånare. Det kommer att bli en stor omställning men vi känner att det är dags nu. Vi har trivts väldigt bra i Vaggeryd som är en fin och välskött kommun för att inte tala om dom extremt fina butikerna, Ritz Konditori mfl och dess ägare och personal. Kan inte bli bättre och alla åren med fd Mimmis Magasin och fd Konfekthörnan har varit minnesrika och nåt man aldrig glömmer. Allt gick så fort och vi kom upp flera trappsteg i bostadskön. Lägenheten ligger på andra våningen och man kan gå ut på balkongen både från sovrum och kök

 

                                                                         

 

Tur att vi rensat bort så mycket och det är många möbler vi inte tar med oss utan köper lite nytt eftersom. Så det kommer inte att bli en sån jobbig flytt som när vi flyttade från huset. Nu gäller det att hitta ett bra gym också för det kan jag inte sluta med. Det skall finnas några att välja på men det känns lite konstigt för det har kännts som ett andra hem på Gym Plus och A-G och jag har lärt känna en del folk där nu som vi pratar med

 

Hallstahammar är en tätort i Västmanland och centralort i Hallstahammars kommun. Västmanlands län. Orten är en gammal bruksort med metallindustri som kärna för samhället. Klicka här för att komma på Google Earth


 

 

Sångaren och skådespelaren Thore Skogman är född i Hallstahammar. TV 4 doktorn Mikael bor i Hallstahammar. Nu kör vi på som vanligt tills det är dags att flytta och börjar packa lite smått och rensa ut mer och lämnar även in en del möbler till Frejas Bod Second hand

 

Jag hoppas att ni som följt min bogg vill fortsätta att komma in och ta del av vad som händer i mitt liv. Det blir nog inte lika intensivt bloggande som förut och jag kanske börjar om på en annan blogg här på bloggplatsen eller nån annanstans, men denna blogg blir kvar ändå ett bra tag tills jag hunnit spara ner den helt. Det kommer då att finnas en länk till min nya blogg så ni lätt kan hitta dit. 

 

 

                 

  

 

#Vaggeryd #Hallstahammar #Thore #Google


Av Malin wiper - 12 januari 2017 07:45

  

I går hämtade jag min man vid bussen. Han skulle egentligen åka bara tåg hela vägen men dom fick sätta in buss istället på slutet. Bilen var helt översnöad med blöt isande snö som var tung att få bort. Det är ett busväder som inte gillas alls. Jag hade dukat fint och gjort iordning lite mat så vi skulle kunna sitta och mysa och prata      

 


  

Min man hittade två tavlor i 3D med gamla folkabussar och en med veteranbilar som han hade som present till mig. Den häftiga klara 3D effekten går inte att få fram på en vanligt fotad bild. Dom är avlånga och jättehäftiga. Jag blev jätteglad..  .                                          


  

Så här ser den andra tavlan ut. Tavlorna kommer att bli en färgklick på en vägg

 

Kolla in vilken snygg Opel Rekord från 1962



När Mr T var hos sin bror så gick vår vattenkokare ur tiden trots att vi bara haft den ca 1 år. Det var en billig modell som vi köpte på Lidl, förut köpte vi alltid lite dyrare vattenkokare så vi har inte behövt byta så ofta. Min svåger hade flera vattenkokare så vi fick en av honom i present. Det är en mycket dyrare och bättre vattenkokare. Den har olika inställnigar och den är jättetyst. Vår gamla lät så högt så man höll på att bli galen..  Tack snälla "J". 

      


Pink Martini med Let's Never Stop Falling In Love. Pink Martini är en musikgrupp som bildades 1994 av pianisten Thomas Lauderdale i Portland, Oregon. Dom beskriver sig själv som en "Liten orkester". Deras genre består av klassiskt, latin, jazz och klassisk pop. Jag är själv väldigt svag för latinmusik och även dess dans. Leadsångaren i Pink Martini är Kina Forbes och Storm Large.

 

                              

 


I dag skall A-G och jag till Gym Plus och det skall bli skönt. Jag har sovit så mycket bättre nu när min man ligger vid min sida, och det har min man gjort också.  Han skall iväg till Museiföreningen i dag och jobba lite. Det verkar inte snöa just nu och plogbilen var ute i natt så vägen utanför oss är helt ren från snö. Hoppas ni har en fin torsdag att se fram emot kära läsare, och tack för att ni tittar in till mig

 


#Bussen #Folkabussar #Veteranbilar #Vattenkokare #Pink

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards