Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 januari 2017

Squashskivor, bananminisar och en utstädad jul.

Av Malin wiper - 4 januari 2017 19:00

 

I går kom min man på att man även kan använda squash-skivor som smörgås och inte bara banan. Han la på en skinkskiva, minimalt med senat, keso, tomat och på toppen hackade valnötter. Det skall jag själv testa också. Vi åt inte en enda smörgås i går men blev mycket mättare på detta och kände inget sug direkt som efter matbröd                          


  

Jag fixade till små bananminisar till kaffet på eftermiddagen. En halv delad banan med skinka, tomat, keso och valnötter. Vi kommer att variera detta med andra magra pålägg. På bilderna ser allt större ut eftersom det är närbilder

 

Jag kommer inte att varken väga mig eller mäta med måttband för man ser på kläderna om man går ner. Om jag nu lyckas gå ner så kan jag använda måttbandet senare. Har tagit mitt midjemått nu så jag kan jämföra.     

 

   

Nu har vi äntligen fått lite snö men det är inte mycket.

 

  

Min man och jag har städat ut julen för gott och det känns bra men det blev rätt rörigt och vi hittade inte dom vanlig sakerna på en gång men till slut så hittade vi allt.  

 

 

The Banana Boat Song med Jovi Barboza & Coral Cocamar . Annars är denna låt mest känd med Harry Belafonte men den har jag haft inne i bloggen förut                         

 


#Squash #Bananminisar #Snö #Julen #Jovi


 
 
Annelie

Annelie

5 januari 2017 00:12

Jag måste ju säga att era "smörgåsar" ser riktigt goda t, så det ska jag testa någon dag.
Tack för tipset.. :o)

Nu på fredag ska alla våra tomtar ner igen, ur med allt i granen, sen vet jag inte riktigt vart vi ska göra av denna vita gran vi har nu, eftersom vi har varit och köpt oss en grön nu till nästkommande jul och flera år framöver.

Jag ska iväg och klippa mig i morgon och när jag ändå är på stan så tror jag att jag ska åka till optikern, dels för att de ska få skruva i mina glasögon plus att jag ska höra med de om de har kvar sådan bubbelplast som glasögonen kommer i.
Vi har fått massor av de förut,,, de är kanon att lägga småtomtar i.

Ha en fin fortsättning på veckan.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 januari 2017 07:56

Dom ger lika mycket mättnadskänsla enda skillnaden är att när man ätit på detta vis så får man inget sug efterråt som med bröd. Varsågod ;)

Oj! då har ni två granar. Vi har inte plats för nån i denna lägenhet. Härligt att klippa sig och bli ompysslad

Bubbelplast är verkligen bra till sånt.

Tack för alla dina härliga kommentarer vännen

Kommer in till dig så fort jag kan

Ha en fin fortsatt vecka själv

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards