Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 januari 2017

Michael Scher Lusthuset i Skillingaryd.

Av Malin wiper - 4 januari 2017 08:00


  

I går hade jag tid hos Kiropraktor Michael Scher som håller till på Lusthuset i Skillingaryd. Det var ett återbesök efter flera månader. Han sa att  det är vänster sida nedanför midjan som är mest påverkad men han behövde inte göra bindvävsmassage utan letade upp dom ömma punkterna och använde bara nån form av tror jag massagehammare.  Han tyckte det var bra att jag gick på gymmet och att jag måste gå på gym livet ut. Det han ville att jag skulle tillägga i träningen är TRX band så jag måste fråga Mikael på Gym Plus om dom har såna. Då tränas musklerna upp runt baken så ländryggen blir mindre påverkad. Jag blir aldrig lika dålig som jag var första gången jag besökte Kiropraktorn. Är så tacksam för att han sa till mig att gå på gym och promenera för det har givit större livskvalitet

 

                                    



   

Dom hade gjort så fint i väntrummet med julgran och annat

 

Jag sa att jag ville gå ner i vikt och då sa han att bara 10 kilos viktnedgång ger stort resultat och ländryggen tar mindre stryk. Jag sa till honom att jag har problem med att jag äter för mycket smörgåsar och han sa då att det är förödande för inflammation. Jag har nu bestämt mig för att när jag är hemma och skall fika så skall jag dela en banan och ha som smörgås med ev lite skinka, keso och tomat, sen kan man variera lite. Jag har gjort så förr och gått ner flera kilon. Sen är det havredryck som gäller som ett av mellanmålen eller kvällsmål. Den tar också ner inflammationen.                   

 

När jag gick ut från behandlingsrummet så var det som att gå på moln, man blir ju så lycklig. 

 

   

I går eftermiddag åt jag då mina första banansmörgåsar till en kopp Rooibos te. Jag lade tunna skivor med skinka på tre bananlängder, på toppen keso och en tomatklyfta. Man kan variera med att ha avokadoskivor och på toppen hackade valnötter. Det går att variera hur mycket som helst och jag blev lagomt mätt och belåten. Nu kommer jag att bli rätt tråkig ett tag framöver men det finns ingen genväg



     

Michael Scher är även en fantastisk konstnär och har emellanåt utställningar. Här är en av hans färgstarka verk.  


Klicka här för att se vad jag skrev sist jag var till honom

 

 

                                     

 

#Michael #Lusthuset #Banan #Konstnär

 
 
Annelie

Annelie

5 januari 2017 00:03

Massagehammare,, det lät intressant, gjorde det ont..??

Detta band du skrev om, som man sätter precis nedanför rumpan,, är det sådan maskin du ska stå på då,, som skakar om rejält..??

Detta med att fika hemma,, det är svårt för det är lätt hänt att det blir en smörgås eller något sött..
Jag älskar ju keso, har köpt hem det i två omgångar nu, som jag får kasta... :o((
Jag måste också ta tag i hur jag äter...

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 januari 2017 07:51

Det gör inte ont utan det vibrerar på onda punkter och sen känns det mycket bättre. Man kan köpa såna själv också men dom är inte lika effektiva som hos kiropraktorn, han gör dessutom andra behandlingar samtidigt

Nej det är inte sånt band utan jag har en länk i inlägget för att visa hur det går till och även ett klipp. Det sätts i väggen och sen tränar man

Jag har lyckats avstå smörgåsar i 3 dagar nu och det känns bra och jag skall kämpa med näbbar och klor.

Jag gillar också keso

kramar från
Malin

 
Ingen bild

Rebecka

5 januari 2017 06:39

Hej Malin!
God fortsättning på det nya året =)
Om ni behöver lite tips på mat och mellanmål prata med dietisten på vårdcentralen. Dom är kanon! Har en kompis som fick hjälp där när hon föll i samma bana hela tiden med mackor och pasta. Plus att hon har gått ner några extra kilon i sammanband med sin nya kost och träning. Tänkte det kunde vara ett lite tips för att få nya idéer.
Kram Rebecka

Malin wiper

5 januari 2017 07:48

Got fortsättning till dig också. Tusen tack för tipset. Det skall jag ta till mig för att få lite mer tips och råd. Vi får se om hon kan ta emot en till patient. Vad kul att din kompis fick sån bra hjälp så hon gick ner i vikt. Sen jag gick upp i vikt har jag använt mig av många metoder och gått ner men det har fallit tillbaka på det gamla ändå

Har inte tänkt på att jag kan få hjälp av en dietist. Ringer dit efter helgen. Nu har det gått bra i 3 dagar men jag har lite abstinens några gånger/dag

Det var så gulligt och snällt av dig att tipsa

Stor varm kram

 
Ingen bild

Rebecka

5 januari 2017 08:11

Många glömmer bort att det finns och jag visste inte om det förens min vän fick hjälp :) Ja det är lätt att falla i samma banor. Det gör vi nog alla ;) Hoppas du kan få lite tips och hjälp!
Trevlig helg & hälsa Thorleif. Kram

Malin wiper

5 januari 2017 08:40

Jag visste inte det heller så jag blev jätteglad. Just nu går det bra men jag vet inte hur det känns till vecka. Att jag inte kunnat gå ner förut beror ju även på att jag gått på för låg hormonhalt i och med skölkörtelproblemen. Så fort jag känner att detta inte funkar så ringer jag vårdcentralen.

Thorleif hälsar tillbaka

Trevlig helg till dig och din man också

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards