Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 januari 2017

Julbord hos Barbro och en mysig kväll.

Av Malin wiper - 2 januari 2017 07:30


  

När vi var framme hos Barbro förra måndagen så bjöd hon på julbord i sitt stora rymliga kök. Det blev både sill, ägg, leverpastej, sallad, jansons frestelse som hon gjort själv, supergod. Efter det den godaste lutfisken vi ätit. Min man fick äran att göra lutfisksåsen som han är en fena på.  Vi satt länge och njöt och pratade.

 

 

                  


     

 

På kvällen satt vi här i hennes stora vardagsrum  men innan dess var vi även en tur till handen som har ett stort köpcentrum



 


Vi drack först kaffe och sen tog vi vin med lite plockgodis till. Efter ett tag så kom Barbros Väninna in och festade med oss. Hon bor i samma område som Barbro. Det visade sig vara en jättetrevlig kvinna.                


  

På baksidan av väskan kan man se James Dean, Audrey Hepburn, Marilyn Monroe mfl                    




Rock N Roll Poly Santa Claus med Lillian Briggs. Jag har aldrig hört talas om denna sångerska men det svänger bra. Hon föddes 1932 och var en amerikansk rock'n roll artist och musiker. Hon dog redan 1988. Lillian Briggs var den första kvinnan att uppnå super-stjärnestatus i början av rock'n roll i början av 1950-talet. Hon var även trombonist. Ha nu en skön måndag nu när vadagen visar sig igen


                                       trombones - GIFMANIA



 

#Julbord #Handen #Väninna #Jordbrosviten #Tygväska  #Lillian

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

2 januari 2017 12:02

Hej!Och o vilken häftig väska!
Jag vill tippsa dig om Enköping.Det finns ett företag som medlar lägenheter i Enköping.Jag får ofta förslag och man får ringa hyresvärden.Kanske nåt för er.Dom heter,Hyr en bostad,och googla på Enköping.Lycka til.Idag har dom en trea,Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

2 januari 2017 13:37

Tusen tack Inger för tipset. Vi kommer tyvärr inte in på deras hemsida just nu. Det är nåt fel på deras hemsida. Vi tänkte kolla där istället för att ringa

God fortsättning
kram

 
Annelie

Annelie

2 januari 2017 23:13

Vad gött att bara få sätta sig vid ett dukat bord med så mycket göttit, jag älskar Janssons Frestelse... *snålvattnet rinner*

Trevligt att ni fick träffa en väninna till henne, alltid roligt att få prata med en ny människa också.

Roligt att ni hade chansen att få träffa era vänner.

Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 januari 2017 08:49

Det var verkligen skönt när man åkt ett antal mil. Det var verkligen kul att träffa hennes väninna också

Ha en skön tisdag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards