Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 januari 2017

Coffeehouse By George!

Av Malin wiper - 1 januari 2017 19:30


I dag har vi börjat banta..      men det skar sig när vi åkte in till Jönköping. Vi trodde allt var stängt på nyårsdagen. Då dök vi på Coffeehouse By George nere vid Munksjön där dom byggt upp ännu ett rätt nytt område. Vi sa till varandra att det är ju inte måndag än..  

 

Jag tog en belgisk bit chokladtårta som smakade ljuvligt. Jag har ju rötter i Belgien på pappas sida..  .

 

                         

 

 

Min man tog pecanötpaj som han sa var fantastiskt god. Vi satt där och bara myste och tog in stämningen medans vi långsamt likt en "sengångare" åt våra godsaker     

 


   


När vi gick in dit så var det så snyggt och mysigt med högt i tak, spotlights och lite industristil som var blandat med flera andra stillar men ändå gick så fint ihop. Jag kunde inte fota som jag ville eftersom det satt mycket folk där. Dessutom var hon som tog betalt jättetrevlig, sånt gillas. Klicka här för att se vad som stod i JP när dom öppnade Cafét på Atollen


 

Fotade några godsaker i disken


 


Ja vad säger man?..                                                                          

               


  

Dessa såg helt fantastiska ut och annorlunda  


 

För att kunna fota dessa bakelser så fick jag gå på kortsidan för att få en bild


  

Här står lite andra möbler och även soffor och fotöljer


  

När man kommer in ser man denna möbelgrupp och en rolig häftig lampa. Dom har blandat många material och det gör att det blir spänning och känsla. Det fanns en mysfaktor därinne som gjorde att man trivdes och satt lite längre. Gissar att dom hande nån dämpning av ljud också för det var så behagligt och man hörde knappt dom andra kaffegästerna  

                                         


  

Utanför Cafét ser det ut så här och man har utsikt över Munksjön

 

 

Nu önskar jag er en skön och avslappnad kväll

 

 

Vackert finstämt med Joaquin Rodrigo. Joaquin Rodrigo föddes 1901 i Sagunto, provinsen Valencia. Han dog 1999 i Madrid. Han var en spansk kompositör och klassiskt skolad pianovirtuos. Han skrev bland annat Concierto de Aranjuez, en konsert för gitarr och orkester som blivit ett av gitarrepertoarens främsta storverk      


#Coffeehouse #Belgisk #Bord #Godsaker #Möbelgrupp #Munksjön #Joaquin

 
 
Annelie

Annelie

1 januari 2017 19:45

Hahahaha,, ja jag satt faktiskt och log för mig själv när jag kom ihåg din kommentar under din senaste fika-bild och det första jag får se idag var denna.
Götta er ni, det är ni värda..

Kramar om en god vän.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 januari 2017 07:25

Ja du ibland skiter det sig rejält ;) Nu är vi på banan igen men det var gott att sväva ut lite

Tack för dom orden

Ha en härlig måndag
kramar från Malin

 
Liten Uggla

Liten Uggla

3 januari 2017 14:10

Åh vilka godsaker! Jag blir ju helt galen nu! Suck... Jag förbannar min diabetes :-(
Hoppas ni har en fin tisdag. Kramisar från mig till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 januari 2017 15:27

Ja du det var inte lätt att stå emot men nu har svångremmen kommit fram ;)

Vi har en jättebra tisdag. Hoppas du har det också.

kram till er alla också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards