Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 januari 2017

Nytt år, vin, cider och en nostalgikalender

Av Malin wiper - 1 januari 2017 08:00

                                    



Nu har vi fått ett nytt år anno 2017..  sen vi kom hem från  vår julresa så har det varit otroligt lungt i samhället inte en enda smällare förrens klockan var nästan 19.00 i går, sen avstannade det igen.

 

                                                                                                  

 

 

 

Jag blev så pass bra i ländryggen så vi kunde ta en tur i centrum på eftermiddagen. Vi hamnade till slut på Preem där vi tog en fika med cappuccino och ett jättegott wienerbrödliknande sak som smakade ljuvligt. Detta är vår sista njutning, hoppas jag för nu är det svångremmen som gäller. 

 

   

Klockan 20.00 tog jag ett glas vin och min man en öl. Jag hade en liten flaska sen förut av det vita goda vinet Casillero Del Diablo. Det har legat i kylskåpet flera veckor. Dessa vinglas som är handmålade av en kompis till syrran är det extra gott att dricka i på julen. Jag får en viss känsla när jag ser dom. Kom ihåg en jul då jag var ca 10 år och tittade upp mot himlen som var magiskt och stjärnklar. Dessa glas får fram detta minne, jag tyckte det var så vackert.       

 

 

 


Sen kom då tolvslaget och vi drack endast ett alkoholfritt cider med päronsmak som vi köpt på vårt Coop. Det är Kiviks Herrgårds päroncider. Champagneglasen är också handmålade av samma tjej. Fick dom av min syster och svåger då jag fyllde 50 år, plus en karaff.  Vi gillade päroncidern och flaskan var snyggt formad så den såg festlig ut

 

 

 

                                                     

 

 

 

Här ser ni min nya nostalgikalender för år 2017 som jag köpt av två fina pojkar. Det är tredje året i rad som jag har en sån kalender och jag gillar den till tusen 

 

     

 

Samma killar fick vi denna julklapp av. Kan man bli annat än rörd och glad...   

 

 

 

Äntligen fick jag bläddra fram Januari 2017 och vad hittar vi då där, jo en babyreklam för en tvål som gick under namnet "Sana Barntvål" som är från 1950-talet

 

   

 

Nu hoppas jag ni alla får en fin början på 2017. Jag blir lite rörd varje gång vi byter år och trots krämpor så känner jag mig priviligerad som fått leva så länge och inte haft livshotande sjukdomar. Jag blir så ledsen att unga personer mitt uppe i livet med familj och allt drabbas av cancer och andra sjukdomar. Jag får leva med min älskade vid min sida förhoppningsvis resten av livet. Stor varm kram till er alla..  

 


Winter wonderland med Tony Bennett har jag haft inne dom sista jularna och detta är inget undantag. Den ger sån känsla och både han och orkestern är i toppform. Tony är 90 år och still going strong så åldern har ingen betydelse alls så länge man orkar hålla igång och får vara frisk.

 

           

 

#Preem #Casillero #Päroncider #Nostalgikalender #Tony

 
 
Annelie

Annelie

1 januari 2017 08:57

Dessa "wienerbröden" ni åt älskar jag.. *MUMS*

Alltid roligt med paket / överraskningar... eller hur ?? ;o))

Jag drack julmust och Göran en lättöl till vår mat igår, 12-slaget sov jag och vaknade inte ens av att någon sköt några raketer. Ska höra med Göran sedan om det sköts något, jag somnade vid 23.40-tiden,, då orkade jag inte längre.

Denna nyårsdag ska vi plocka i lådor & linneskåpet, vi funderar på om vi ska byta plats. Så, vi har att göra,, sedan vill Göran ta det lugnt, för han börjar jobba klockan 06.00 i morgon bitti igen.

NyårsKram Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 januari 2017 09:26

Ja du dom har sån gott krämigt innehåll. Det är verkligen kul med överraskningar

Vi gick ut på gården men såg inte en kotte utom fyrverkerierna. Ingen verkar gå ut numera utan sitter inne

Härligt att få fixa hemma lite för man blir så lättad efterråt

Nyårskram tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards