Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 december 2016

Biltur till Köping!

Av Malin wiper - 9 december 2016 19:40



  

Jag hade tydligen satt in två inlägg på nästan samma tid i dag på morgonen..  . Jag och min man har inte varit hemma på hela dan trots att vi hade tänkt ta en långpromenad och bara fixat lite hemma. När vi gick in på datorn i morse så hade vi ett meddelande om att vi kunde komma på en lägenhetsvisning i Köping. Vi har sökt utanför Enköping också eftersom det verkar stört omöjligt att få en lägenhet i samma stad som min son.

 

                                                            

 

Killen som hade lägenheten nu kunde bara ta emot för visning i dag eftersom han sen skulle vara bortrest. Det var bara att sätta sig i bilen trots 30 mil bort så nu är vi helt slutkörda och jag är förvånad över att ländryggen klarade av resan. Jag hade med mig 5 st icegelépåsar i en frysväska så jag tog till dom så fort jag kände att det började bli besvärligt. Killen som visade lägenheten var jättetrevlig och även hans kompis som var där.

 

 

 

 

Tyvärr så var lägenheten sämre än den vi bor i nu men dyrare, även mindre än vår men hade den varit i bättre skick så hade vi kunnat bo där ett tag tills vi fått en lägenhet i Enköping. Balkongen var i bättre skick och även köksdelen men badrummet var ännu sämre än här och jag kände ingen som helst trivsel när jag gick igenom lägenheten. Varken jag eller min man vill flytta om vi inte känner att det känns rätt. Nu vet vi i alla fall hur det området ser ut. Det fanns även jättefina hus där men dom var insatslägenheter och sällan några lediga och lång kö. Vi känner oss nu lite möra och besvikna men det dyker säkert upp nåt mer framöver. Vi har även sökt i Sala, Hallstahammar och några fler ställen

 

 

 

Hoppas ni har en fin och högtflygande kväll 

 



Här kommer en gammal låt med Nena som heter 99 Luftballons. Typiskt 1980-tals-sound, kläder och frisyrer

   

 

 

 #Lägenhetsvisning #Köping #Nena

 

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

9 december 2016 22:17

Det är viktigt att man känner trivsel och den brukar komma rätt snabbt om det är "rätt" och nåt man föreställt sig. Ni får nog bereda er på en hel del "utflykter" för att kolla in ett nytt boende. Och plötsligt finns den bara där! Lycka till! <3

Malin wiper

10 december 2016 08:43

Det är verkligen viktigt. Därför hade vi helst velat bo i Enköping där vi varit rätt många gånger genom åren min son bott där. I dag känner vi oss helt stukade och undrar vad som hänt med bostadsmarknaden.

Just nu känns det tryggast här där vi bott i 16 år men vi hade velat bo närmare min son dom sista åren i livet. Dessutom är det närmare till flyget

Tack för ditt lycka till, det behövs

Ha en skön dag kära vän
kramar från
Malin

 
Morsan

Morsan

9 december 2016 23:44

Så ni är på väg att flytta norr ut!? Ja, det är jobbigt att bo långt ifrån barnen även om de är vuxna. För min del kommer jag alltid ha långt till några. Jag inte har några planer på att återvända till sthlm med omnejd för närvarande och där får man ju knappast inte tag i något heller om man inte kan köpa sitt boende. Äldsta grabben bor ju sen snart ett år tillbaka i Luleå, där hans frus familj bor, så han är långt borta. Jag har ju flickorna här i Växjö, men vart de tar vägen i framtiden vet man ju aldrig?
Jag har bara varit till Köping en gång och då var det för att hälsa på en bloggkompis som bodde där, men nu har hon flyttat till Västerås. Hoppas ni hittar vad ni söker.
Kramis! ❤️

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

10 december 2016 08:49

Ja vi skulle vilja bo lite närmare min son dom sista åren för i vår ålder vet man ingenting. Dessutom har vi varit till Enköping så mycket så vi känner oss hemma där också. Jag har ju bara ett barn och vi har bott så långt ifrån varandra länge och han vill så gärna också att vi kommer närmare.

Vi har också alltid varit utspridda i släkten så man är van att resa men nu med krämpor och tyvärr stigande ålder så måste man ta en del beslut för att underlätta saker

Då har ju du också avstånd och det blir ju så om man har fler barn. Som du säger så vet man inget om framtiden och min son kan ju flytta också.

Min man och jag känner just nu inte för Köping så vi är lite förvirrade

Tack för dina ord

Ha en skön lördag
kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

10 december 2016 00:18

Vad tråkigt att inte ni kände "yes" för den första lägenheten ni var och kikade på,,, men det hade väl varit för bra för att vara sant.
För det blir ju drygt OCH dyrt för att åka och kika på lägenheter då och då.

Håller tummen att nästa visning är den rätta.

Ha nu en riktigt go helg.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 december 2016 08:51

Ja du det kändes trist och vi har sovit dåligt i natt och känner oss nedstämda. Vi har inte råd att åka runt hur mycket som helst så nästa gång skall vi be min son kolla.

Tack för att du håller tummarna. Vi har trivts så bra i Vaggeryd dessa 16 år men vi får närmare till allt om vi flyttar och sen att kunna träffa sonen under enklare förhållande skulle kännas skönt. Det finns många aspekter

Ha en fin helg själv goa du
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards