Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Ländryggsbesvär och Sam Bailey.

Av Malin wiper - 17 november 2016 08:45

  

Nu är jag lite deppad och less på min situation. Skulle nog inte ha åkt ut i går eftersom jag nu har tillbaka ländryggseländet. Det är nog bilåkningen som utlöste detta och det känns även som en låsning så jag funderar på att ta en av dom starkare värktabletterna men 50 mg istället för 100 m som gjorde mig till en zoombie. Jag har varit rätt bra under viruset men nu är det roliga slut. Dessutom fick jag såna hostattacker på kvällen så jag trodde jag skulle dö. Jag började spänna upp mig och darra av värken så jag var tvungen att göra avslappningsövningar under tiden jag hade kyla på ländryggen. Nu är det bara jämmer och elände i min blogg men jag är rätt tålig så jag skall bli av med detta igen. Efter att jag skrivit inlägget så är det promenad som gäller och det flera gånger/dag igen. Gymmet får tyvärr vänta och det känns inget vidare för jag längtar till gymmet. Jag mådde så bra i kroppen i går när vi tog en lång promenad på Torpa i Jönköping. 


 


Jag kommer nog inte in på bloggen nåt mer i dag utan koncentrerar mig på att få detta i ryggen att släppa. Vi var även in till Sandéns för en fika i går men det får jag skriva om lite senare än om bilderna är klara men sen återstår att få till ett inlägg. Jag har fått säga nej till ett reportage jag skulle göra nu på lördag men det har fått skjutas på tills lite senare. En positiv sak är att jag är bättre i näsan efter att ha börjat med den avsvällande nässprayen, inte samma sega slem utan det rinner på mer nu och jag har lättare att andas.

 

Nu hoppas jag ni får en fin torsdag så här före helgen. Här är det 3 grader varmt och nästan snöfritt, ser ut att ha regnat lite.                                                                 



Candle In the Wind med  Sam Bailey                                              

          



#Ländryggseländet #Hostattacker #Näsan #Sam 


 
 
Annelie

Annelie

17 november 2016 10:23

NÄÄÄÄÄää,, vart det såå illa..??
Å jag som höll tummen i ditt förra inlägg.

Ta nu hand om dig på bästa möjliga vis vännen.. // Stor varm Kram Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 november 2016 13:30

Ja du i morse var det inte roligt. Men nu känns det lite bättre efter kyla och motion.

Tack för din omtanke vännen. Ha det bra själv

kramar

 
Morsan

Morsan

17 november 2016 13:02

Det är inte kul när kroppen strejkar och sätter stopp för sånt man skulle vilja. Mitt halsont är lite bättre, men nu hostar jag som en tok och har knappt fått någon sömn alls de 2 sista nätterna. Inatt var det extra jäkligt, för då var även näsan igentäppt och då andades jag ju genom munnen och då hostade jag ännu värre. Dålig sömn gör hjärnan seg och glömsk, så i morse tappade jag bort en hel timme😲
Jag hoppas du får bukt med din onda ländrygg, för det är en jäkla plåga. Jag hade mycket problem med min för flera år sedan och på sista tiden har jag börjat få känningar igen, som när jag typ dammsuger eller liknande. Vill inte!!! Det räcker med allt det andra onda i kroppen 😡
Stor och snäll krya-på-dig-kram till dig 💜

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

17 november 2016 13:34

Det är verkligen jobbigt när kroppen strejkar. Det räckte med en nackskada och utbrändhet så detta med ländryggen hade jag inte räknat med. Då har du som mig, hostan eskalerar medans feber och snuva blir lindrigare. Jag kunde inte heller andas ordentligt och som du säger så blir sömnen lidande. Tråkigt att du också blivit förkyld. Krya på dig. Min kiropraktor sa att det är svårt att bli helt av med ländryggsbesvär. Det kommer och går men nu vet jag hur jag skall behandla mig. Man skall röra sig så mycket som möjligt och inte bli sittandes för länge.

Jag kan inte dammsuga heller så det är tur man har en partner.

Tack för din omtanke vännen. Sköt om dig nu
kramar från
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

20 november 2016 14:01

Hejsan!Tänk Malin,mina fötters svullnadhar gått ner så nu kan jag komma in i mina kängor.de var ju rätt så nya.så glad jag är idag.Kram,Iner

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

21 november 2016 08:19

Hej Inger!

Vad härligt att höra att svullnaden gått ner, sånt är guld värt. Förstår att du är glad och jag är glad för din skull

Ha en fin början på veckan
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards