Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Sandéns Konditori och en semlenjutning

Av Malin wiper - 17 november 2016 16:15



I onsdags var vi även in på Sandéns Koditori innan vi tog vår promenad. Kolla in vilka fina smörgåsar. Frasiga och smakrika, jag tog en källarfranska och min man en mer fullkorn. Jag sa till min man att kan vi inte sitta en lite längre stund och njuta, det tyckte han också.                                 

 

Tyvärr så funkar det inte att länka till Sandéns för det står bara: sidan kan inte visas. Jag måste prata med dom ang detta. Har testat med att ta bort en del av länken men det blir samma visa ändå


 


Kolla in deras fluffiga stora maränger..  



Detta är sockerfria kakor som är supergoda. Gulliga, alltid glada Maja  höll fram kakorna till mig så jag fick bättre bild.                                    


 


Namnet på dessa ljuvligheter är "Arak"

 


 


Förra gången vi var dit tog vi deras goda tekakor      


 


Som ni ser ovan så spårade vi ur och köpte med oss deras semlor som dom rekommenderade. Förstår nu varför, dom är lättätna och har även hemgjord mandelmassa där det ingår några lite större nötter som gör det ännu mer smakrikt. Jag har inte ätit semlor på flera år inte sen jag åt på Ritz och dom är också supergoda och omtyckta. Jag behövde tröstas lite kände jag men nu återgår det till det vanliga. 

                                            


Klicka här för att komma in på ett inlägg från maj 2015 och se bilder från både Sandéns och dess omnejd

 


Ett klipp från Sandéns Konditori där Maja som vi träffade nu sist där blev intervjuad. Klicka här för att se ett annat klipp därifrån men då bakom kulisserna

 

   

Jag blev så pass mycket bättre av mina två långpromenader i dag så jag kunde sätta in detta inlägg som jag hade färdiga bilder till. Jag sitter som vanligt ca 15 minuter och sen gör jag nåt annat. Dessutom är vi oroliga för två personer i min mans släkt, och en av dom är min svärmor som tacklar av mer och mer och har nu brutit lårbenshalsen. Det är inte mycket till vinter här nu utan ser nästan ut som en sen höst. Njut av kvällen kära läsare.      

 


#Sandens #Smörgåsar #Maränger #Sockerfria #Arak

 
 
Annelie

Annelie

19 november 2016 02:58

MUMS för denna kakan Arak, jisses vad den såg god ut.
Även smörgåsarna, sitter här den sena fredagsnatten till lördagen och känner en hunger smyger sig på mer och mer.
Så, det får bli en kopp té och smörgås innan jag ska tillbaks till sängs.

Härligt vännen att du kan sitta still cirka 15 minuter.. *hejj på*
Jobbigt med era bekymmer angående din mans släkt, hoppas svärmor piggnar på fort. Har din man funderingar på att åka uppöver igen..??
*jobbigt att bo långt ifrån*

Här ser det också ut som en sen höstdag,,, igår morse stod det som spö i backen här, men när vi åkte hemöver igen så sken solen.

Ha nu en riktigt fin lördag när du vaknar... // Varm Kram Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 november 2016 08:15

Ursäkta att jag inte kunnat svara förrens nu. Den kakan skall vara jättegod och det är nog alla dom andra också

Just nu kan jag sitta ca 15 minuter men sen måste jag upp. Jag har haft ett helsike och är lite sliten

Ja du ibland händer allt på en gång och jag hoppas verkligen att det skall lösas.

Här ser det också ut som höst.

Ha en fin början på veckan
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards