Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 november 2016

Förkylning med halsont.

Av Malin wiper - 6 november 2016 09:15

       

Love this gifs     


I går eftermiddag började jag få ont i halsen och det eskalerade så mycket så jag har nog aldrig haft så ont i halsen, och även öronen blev påverkade. Jag som nyss haft en förkylning på halsen då jag inte kunde prata. Jag har bara lite feber men det  låter som jag har bomull i halsen när jag pratar och det är massor av slem som inte kommer upp så jag gurglar mig med Vademecum som vi hade hemma. Dricker te med honung som lindrar lite. Influensavaccinet har ju inte kommit ut än och jag hade tänkt ta en spruta så jag hoppas detta går över tills dess. Jag kände ju i går att nåt var på gång för jag fick frossbrytningar

 

                                 


Nu vet jag inte om jag kan gå till gymmet och anstränga mig i morgon. Får ta en dag i taget. Jag är inte säker på att jag kommer ut nåt mer på bloggen i dag. Har sett på fb att det är fler som blivit förkylda men dom två sista gångerna har det satt sig mest i halsen för mig. Dessutom tog dom bort mina halsmandlar när jag var 17 år så halsonten blir på ett annat vis då, värre. När jag läser på nätet så söver dom numera men när jag skulle ta bort mina halsmandlar så var jag vaken och dom stack in 10 sprutor i halsen och det var fruktansvärt, men jag sa inte ett ord för man ville ju vara duktig. Efter det så kom flera karlar in i full mundering och hälften av dom var studiebesök av blivande läkare. Dom var jättesnälla och efter operationen fick jag beröm för att jag varit så tålig.

 

                                    


Dom kallas även för tonsiller och man ser utväxten på sidorna i bilden.  Mina var enormt stor och läkaren visade upp dom för mig efter operationen           

 

 

Här har vi snölandskap igen så bilarna är helt vita. Ha nu en skön söndag och ta det lugnt               

                               

 

 

 

#Halsen #Halsmandlar



 
 
Annelie

Annelie

6 november 2016 10:37

Men fyyy, håller verkligen tummarna att du inte får en ordentligt influensa nu.
Jobbigt med ont i halsen,, jag har också opererat bort mina halsmandlar, men jag sov.
Men fyyy efteråt,, jag tyckte det var skitjobbig tid efter denna operation.
En endaste gång har jag haft halsfluss efter den operationen. Lite skillnad mot när jag gick tvåan på gymnasiet, då hade jag 9 (!!!!) halsflussar.
De tog inte bort halsmandlarna då, fast jag bad om det.
Men, de rök fort då jag hade en halsfluss som gick ner så jag fick njurbäcksinflammation.

Ha en riktigt fin söndag trots att du mår kymigt.
Krya på dig..

PS. Göran kör med ett recept som gör så man håller sig piggare och friskare, han kokar citron, ingefära, sen silar han av detta och har i honung. Tar sig en shot varje morgon, det är stark, men det hjälper tydligen. DS.

Kramar om en go vän.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 november 2016 08:32

MrT här: Ha det bra Annelie. Jag brukar också göra en ingefära dryck, sätter också i några droppar japansk pepparmyntolja.

 
Ingen bild

pea

6 november 2016 14:19

krya på dej ❤️ kram❤️

Malin wiper

7 november 2016 08:28

MrT här:
Malin tackar och hälsar.

 
Morsan

Morsan

6 november 2016 22:17

Usch! Förkylning med halsont är inte trevligt alls. Som barn var jag öronbarn, men det växte bort. Då drabbades jag av ständiga halsflusser delux varje gång ungarna drog hem förkylnings baciller.Jag har jätte stor halsmandlar, så vissa läkare har trott jag haft halsont när jag inte ens haft ont i halsen, men jag har fått behålla dem. På äldre dar har jag haft turen att sällan bli förkyld och om jag blir det, så är det oftast väldigt lindrigt. Jag har kanske haft min beskärda del som barn och ung vuxen. Istället har jag ju min ständiga värk som ofta känns som febervärk i hela kroppen mest hela tiden.
Krya på dig vännen! Jag hoppas du snart mår bättre igen. Kramis!

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

7 november 2016 07:58

Jag har fått svar från Kaffemorsans blogg och det är inte hon som är du. Så vem är du som använder hennes bloggnamn?. Du har inte gett mig nåt svar fast jag även frågat i bloggen efter dig så jag är lite misstänksam. När jag klickar på din länk så finns det inget där.

Ha det bra

 
Ingen bild

pea

7 november 2016 11:08

Såg att du var misstänksam mot Kaffemorsans blogg. Hon har bara råkat skriva in "http:// " två gånger i sin länk! ha det bra ❤️kram❤️

Malin wiper

7 november 2016 12:10

Tusen tack snälla Pea för hjälpen. Nu hittade jag henne. Skönt att det löste sig.

Ha en fin dag
kram från
Malin

 
Morsan

Morsan

7 november 2016 15:19

Hahah, så tokigt det kan bli 😋 Jag kopierade bara in min adress och förmodligen har din bloggtjänst http:// förinlagt och därför blev det dubbelt. Dessutom har jag inte http i början utan https:// så något blev fel. Jag har skickat dig ett meddelande på FB.
Fortsätt nu att krya på dig, så hörs vi av snart igen.
Kramisar!❤️💙💚
//Morsan (FD Tjockmorsan)

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

8 november 2016 10:07

Då vet jag precis vem du är men är inte säker på att jag ändå varit in på rätt blogg. Hoppas jag nu varit inne på rätt blogg och kommenterat. Jag har inte fått svar på bloggen så jag är lite osäker än. Detta blev som ett mysterium. Tack för din omtanke

Kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards