Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2016

Ritz Konditori och ett snölandskap.

Av Malin wiper - 3 november 2016 08:00


  

Vi åkte ner till centrum i går vid 09.30 tiden för att göra några ärenden och som ni ser är det fullt med snö. Tyvärr funkar ju inte snöröjningen som det gjorde förr så man får vara försiktig så man inte ramlar. På gatorna är det ännu värre och vi slirade flera gånger med bilen, och har än inte satt på vinterdäck. För att snön skall ligga kvar och bli som bäst så fodras minst 5 grader minus men nu är det bara noll grader.        

 

 

   

Vi gick sen in på Ritz Konditori för att bara njuta av kaffe och en underbart god och frasig leverpastejsmörgås         

 

   

Så här såg utsikten ut från där vi satt vid barbordet.    

 

  

Här följer några bilder som jag tagit dom sista gångerna jag varit till Ritz

 

   

Rött är sött 

 

   

Det spökar 

 

   

Tårta med spindelnät som dom hade inför Halloween               

 

   

Så här såg det ut i cykelstället utanför vårt hus                  

    


I dag är det Gym Plus som gäller på morgonen och sen skall A-G och jag på "Girls night out" på City Skor 18.30 Snön smälte nästan helt bort i går eftermiddag. Nu har dom i alla fall börjat ploga och det var på tiden. Ha en njutningsfull dag     

  



#Ritz   #Snö #Spökar #Spindel

 
 
Ingen bild

Pea

3 november 2016 09:03

Så fint det är med snö!
Ha en fin dag! Kram ❤️

Malin wiper

3 november 2016 15:13

Det ser verkligen härligt ut ute.

Ha en fin dag själv
kram

 
Annelie

Annelie

3 november 2016 09:24

Härligt med snö,, det livar ju upp samhället så fint.
Men, det är ju som du säger, sällan det ligger kvar och detta slasket som blir då, kan man ju verkligen klara sig utan.

Mums vilken god smörgås ni åt... å denna orangea tårtan såg riktigt god ut.

Ha en finfin torsdag.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 november 2016 15:15

Det livar verkligen upp. I dag är det lite kallare så snön ligger kvar. Den var supergod.

Ha en fin torsdag själv
kram

 
Morsan

Morsan

3 november 2016 14:00

Gisses vad mycket snö ni fått 😲 Jag tycker inte vi bor så långt ifrån varandra, men ändå kan vädret skilja sig väldigt mycket.Här i Växjö har jag inte sett ens en snöflinga. Pratade med min mor i Sävsjö igår och dom hade bara fått några flingor. Av min dotter fick jag höra att hennes kompis i Vrigstad hade lagt ut snöbilder. Det är ju bara en mil därifrån till Sävsjö. För min del får det gärna vänta ett tag. Lagom till jul är helt okej för min del 👍🏻
Ha det gott! 💙

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

3 november 2016 15:12

Jag har varit inne på din förmodade blogg och skrivit kommentarer 2 gånger men ingen har kommit in så jag antar att det är nån annanstans du håller till. Dina länkar funkar inte så jag fick leta upp platsen själv, men antar att det är fel sida. Jag kan ju inte kommentera på fel blogg så jag undrar om du kan ge mig en länk till din blogg

Det kan verkligen skilja mycket på väderlek inom bara några mil

På julen skall det vara snö annars ingen julstämning. Jag gillar snö om det är lite kallt så det inte bara blir modd

Ha det bra själv
kram

 
Ingen bild

Syrran

3 november 2016 14:58

Vill inte komma med pekpinnar utan bara varna er. Om man inte har vinterdäck och det råder vinterväglag så kan man få ganska dryga böter om det uppdagas av polisen. Så om ni inte redan bytt däck är mitt råd att ni gör det omgående.
Kram fr Systern

Malin wiper

3 november 2016 15:05

Vi har beställt byte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards