Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 november 2016

Tallnäs Stiftsgård, gott hårt bröd.

Av Malin wiper - 2 november 2016 13:30

                    


  

Jennys Inredning säljer hårt bröd från Tallnäs Stiftsgård. Vi har köpt två olika sorter för att testa. Ett tag efter min utbrändhet för ca 12 år sedan så arbetstränade jag på Tallnäs Stiftsgård och det var en positiv upplevelse som jag aldrig glömmer. Dom tog så väl hand om mig allihopa och var supertrevliga och snälla. Jag fick testa både att sitta i receptionen, fixa i matsalen och plocka blommor ute som jag fick sätta ihop i vasar mm. Tråkigt nog så dog min pappa i samma veva och jag gick med ständig värk från vänster höft så det blev dubbla bördor. Till slut kunde jag knappt gå och när dom till sist i vården gav mig en röntgen så hade både höftkulan och höftleden slitits ut så mycket så dom förstod inte hur jag kunde ta mig fram. Jag har ingen benskörhet så det var ett trasigt knä som gjorde att jag snedbelastade och fick höften utsliten.        

 

Vi skall åka till Tallnäs och äta lunch en dag framöver men man måste anmäla sitt intresse först. Dom gör jättegod mat. Det är dessutom en vacker miljö att befinna sig i. Klicka här för att komma in på deras vandrarhem. Klicka här för att komma in på deras facebook


  

Det främre brödet köpte vi nu sist, det andra är det solrosfrön och pumpafrön på. Båda är jättegoda men jag gillade bäst det främre. Vi tog bara lite philadelpiaost och tomater på brödet denna gång  


 

   

Vi satt i köket med levande ljus och bara njöt av brödet. Vi äter det när vi vill ha det lilla extra.


 


När vi ändå var inne hos Jennys Inredning så fotade jag denna snögubbe som hade sån härlig karaktär trots bara två ögon och spretande armar i smide. För att se armarna på bilden var jag tvungen att sätta vitt runtomkring 

 

 

 

Min man fick syn på denna roliga ljusstake i stjärnform och med tyngd i. Den föll även mig i smaken för jag gillar sånt som är lite azymetriskt. Kul att det är ljus bara på ena sidan. Den kostade 129 kr och vi kunde inte låta bli att köpa den. Den är lite allround och inte bara för julen  

 


Enya med Paint The Sky with Stars

 

 

                     

 

 


#Jennys #Tallnäs #Bröd #Snögubbe #Ljusstake #Enya

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

2 november 2016 13:48

Hej!Jag älskar hårt bröd ialla varianter.Vet du,sedan jag kom hem från sjukan har jag gått ner 2 kilo.Viktväktarna.Så glad jag är.Jo vi har en modern våg så det är rätt.Sonen har också minskat i kilon.
Det är tråkigt att du har ont här o var.
Nu hade Enköpingshyresbostäder bara dyra lägenheter denna vecka.
Kramar från Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

2 november 2016 14:07

Jag har också upptäckt att det finns så gott hårt bröd numera. Grattis till viktnedgång. Viktväktarna skall vara bra. Kul att även sonen minskat i vikt

Jag har inte lika besvärligt i nacken numera som förut utan ländryggen är värre men just nu är det rätt bra.

Vi står uppställda på många lägenheter nu både i Enköping och andra ställen. Tyvärr verkar det vara stört omöjligt att få lägenhet. Dom har inte skött detta med bostadsbyggande och numera är lägenheterna så dyra i nya hus så många med mig har inte råd

Ha en skön dag
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

3 november 2016 09:20

Dessa "knaggliga" bröden gillar jag skarpt, ett tag åt jag riktigt mycket sådant.
MÅSTE börja tänka mig för vad jag äter nu,,, vikten går stadigt uppåt.. :o((

Ha det bäst.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 november 2016 15:14

Det är verkligen gott och smakrikt.

Jag har också börjat tänka mig för och går ner långsamt. Hormonerna ligger ju rätt nu. Det är värre om man inte kan röra sig lika mycket som förut

Ha det bäst själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards