Öppen Ridå

Alla inlägg under oktober 2016

Av Malin wiper - 4 oktober 2016 09:00

 


Min son skickade denna bild till mig på en Volkswagen Kleinbus 221 från 1966. Han såg den i Örnsköldsbro på "Mickelsmäss" i helgen. Förra året hade dom 40-årsjubileum och i år var det 30.000 besökare. Det var en väskött folkabuss i läcker färgkombination. Klicka här för att läsa i Enköpings-Posten

 

Klicka här för att komma in på en sida för att se vad man kan göra med en folkabuss 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på dena volkswagen väska     

 



                          


I går var det fantastiskt fint ute då vi promenerade. Det är verkligen en solig färgstark höst. På eftermiddagen åker vi till Värnamo där jag har tid för slätröntgen, är lite orolig för att sitta i bilen men vi åker den gamla vägen så jag kan gå ut och gå om det blir kris. Jag trodde jag skulle dit på förmiddagen så min man bytte dag på föreningen så det blev lite fel men det gjorde nog inget. Han är där 2 dar i veckan.

 

   

Nu önskar jag er en skön och lekfull dag..  Klicka här för att höra låten Rockinghorse med Alannah Myles

 

 

   

 

 

 #Volkswagen #Mickelsmäss #Promenerade #Alannah

Av Malin wiper - 3 oktober 2016 18:00

 


Först i dag såg jag att jag glömt vända blad i min nostalgikalender. Här ser man oktober månads bild där det handlar om "Vikings ungssvärta" som användes förr till vedspisar. Klicka här för att komma in på en nostalgisida. Jag har nu beställt en ny nostalgikalender för nästa år av A-G.   

 

 

 

 

Så här står det i pratbubblan  


 


Jag har tagit en hård plastkorg till alla mina icegelépåsar för att ha ordning på dom i frysen. Dom har hjäpt mig mycket för att få bort inflammationen i ländryggen. Dom på sidorna är lite mindre och har massagekulor i sin gelé. Jag gillar bäst dom större som går över hela baken och dom har dessutom ett tygfodral man sätter dom i. Jag har sammanlagt 5 påsar för att gardera mig.                                             

 

I dag är jag bättre i ländryggen och det beror nog på att jag varit extremt försiktig i mina rörelser och det är inte det lättaste för mig.  Dessutom har jag promenerat varje dag och ibland upp till 3 gånger. Sitter bara korta stunder vid datorn så jag kan inte hänga med som förut. Sen flyttar värken på sig hela tiden nedanför midjan och när det var som värst så hade jag ont i hela högra benet så jag tror det är nåt som måste åtgärdas. Tyvärr sitter förkylningen kvar men jag är inte lika hes längre men nu kommer snuvan. Mr T börjar också känna av förkylning. 

 

 

 

#Nostalgikalender #Vikings #Icegelépåsar

Av Malin wiper - 3 oktober 2016 09:45

           

För ett antal dagar sen så var jag och min man in på Jennys Inredning för att köpa en present och då hittade vi till oss själva denna snygga tvålpump. Den är supersnygg med en fjäder som dekoration och pumpen är i porslin och det kommer ut lagomt med tvål. Vi får inte plats med så mycket på detta lilla låga tvättställ vi har nu, men denna passade ypperligt

                                                                            

 

 

 

Som ni ser här så finns den i en serie av tre. Den till höger har lock och kan användas till lite av varje. Priset är överkomligt.

 

   

När vi var dit så höll Jenny på att packa upp nya saker bland annat flera såna här stora ljuslyktor med olika text. Dom kommer från "Majas Lyktor" och säljs till förmån för Barncancerfonden, under namnet "Lyktor som berör" 

 

Klicka här för att höra från vilken låt texten kommer ifrån som står på lyktan.

 

 

 

Två mindre med snyggt fjädermönster. Dom föll mig i smaken

 

 

Carlos Nakai Eart Spirit. Carlos Nakai föddes 1946 och är en indiansk flöjtist. Avlsappnande vackert klipp som gör att man går ner i varv                               

 

 

 

Hon packade även upp tavlor i trämaterial med text.       

 

 

 

Här håller Jenny upp en i ljusare trämaterial

 

 

 

Hästar  med tyngd

 

  

 

En nyinkommen ängel inför julen. Det finns många att välja mellan                                 

 

 

Ha nu en skön början på en ny vecka

 


 

#Jennys #Tvålpump #Lyktor #Carlos #Barncancerfonden #Fjädermönster #Tavlor #Hästar #Ängel


Av Malin wiper - 2 oktober 2016 12:15

 

Hej på er kära bloggläsare. Tack för alla fina och omtänksamma kommentarer. Jag sitter bara korta stunder vid datorn just nu så det tar lite tid att få till ett inlägg. Min man och jag promenerar varje dag men i går var det jobbigt men idag gick det bättre och värken försvann efter att vi gått ett tag. Jag har ännu inte vågat den lägre dosen av dom tabletterna som gjorde mig bortkopplad i två dagar. Det har istället blivit två alvedon 3 gånger/dag med 8 timmars mellanrum, plus mina kylgelépåsar. Nu ser jag fram emot slätröntgen på tisdag i Värnamo. Som ni förstår så händer inte mycket här just nu.     

                                                      

 

Här följer några promenadbilder: 

 

 

  

Mindfulness på strandpromenaden

 

   

Hösten ger oss en färgpalett

 

Patricia Kaas med Autumn Leaves. Vackra färgstarka höstbilder bjuds det på i detta klipp. Klicka här för att läsa lite om den franska sångerskan    

 

   

Gungeli gung inte långt från oss

 

 

  

Rött är sött i Linnarbäcken  

 

   

En bro över ljusa vatten       

 

  

Än finns det tecken från en sommar som gått

 

 

        Nu önskar jag er en hjärtevärmande höstdag

 

 

 

 


#Promenerar #Mindfulness #Färgpalett #Patricia #Gungeli #Linnarbäcken #Sol #Tecken

 

Av Malin wiper - 1 oktober 2016 09:00

 

Förskrivet inlägg med hjälp av Mr T


För några dagar sen då vi var ute och promenerade så gick vi in till Preem för en liten fika. Vi tog varsin liten cappuccino och delade på en smörgås


 


Camilla sa att dom har kampanj just nu så fralla med ost och skinka kostar endast 10 kr till en bit in i oktober, kom inte ihåg datumet. Dom är jättegoda och lite frasiga


  

Vi fick tre vackra äpplen av Camilla som arbetar på Preem. Dom kommer från hennes mammas trädgård. Min man sa att dom hade jättegod smak. Tack snälla Camilla..  Vårt Preem är välbesökt för det är så trivsamt med den fina cafédelen, den goda maten och en fantastisk personal som förhöjer stämningen           


 


Så här gjorde min man med ett äpple. Han vill alltid ha dom i klyftor och en sån här äppelklyftare är jättebra



 


Sen rakt ner i en skål för att avnjuta äppelklyftorna framför tv:n

 

 

Min man har fått hjälpa mig att skriva färdigt detta inlägg för jag har fullt upp med att koncentrera mig på ryggeländet som inte tar slut. Min man har dessutom blivit min personliga påklädare för jag får inte på mig varken strumpor eller byxor. Måste ta ett beslut om den mindre dosen på värktabletterna. Just nu kan jag bara sitta några minuter sen måste jag upp och gå. Så om jag är borta från bloggen så vet ni varför. Nåt är fel i ländryggen och jag hoppas skiktröntgen på tisdag visar nåt så jag kan få hjälp med detta. Jag tycker inte att folk skall måsta gå på värktabletter längre tider innan dom får en röntgen. Jag har blivit nekad två gånger och det känns som tid går bort från livet. Nu äntligen blir jag tagen på allvar. Nu önskar jag er en fin helg

 

 



#Preem #Kampanj #Äpplen  #Ländryggen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards