Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2016

Rekohörnan i Jönköping, ettårsjubilerar.

Av Malin wiper - 19 oktober 2016 07:45



  

Detta är ett inlägg som jag skulle ha haft inne för länge sen men jag var inte nöjd med bilderna men efter att ha bearbetat dom så mycket jag kan så bestämde jag mig för att ändå skriva ett inlägg. Jag har slagit ihop dom två sista gångerna vi var dit. Här ser man fina  Rekohörna i Jönköping

                           


  

Första gången av dom två sista gångerna vi kom dit så firade dom ettårsjubileum sen dom slog upp sina portar till sin fina delikatesshörna och Caféhörna där allt är 100% ekologiskt och av hög kvalitet

 


                                           


         


  

Den gången åt min man en underbart fräsch sallad med blandade grönsaker, pumpafrön, ost mm. Han tyckte den var otroligt god 


  

Jag tog ett surdegsbröd med grönsaker, ost, dressing mm emellan och sen värmdes brödet så det var knaprigt men inte segt. Till detta en tomatsallad med lite andra grönsaker. Jag njöt för fulla muggar  


  

Till detta drack vi ett alkoholfritt öl som heter Störtebeker som jag skrivit om förut i ett inlägg. En av dom goda alkoholfria sorterna


  

Efter maten bjöd dom oss på ett supergott kaffe med glass till. Glassen var fantastiskt god och vad jag minns hade den en lite kaffeaktig smak. Hade vi vetat att dom firade 1 år så hade vi haft blommor med oss. Det glömde vi även nästa gång men det finns ju en tredje gången gillt.. 


  

Här ser ni Christina Odén som driver stället tillsammans med sin man Petter Odén. Jättefint par och supertrevliga. Lycka till i fortsättningen                                  


 


Dessa chips skall jag köpa nästa gång vi åker dit eftersom det är rotfruktschips och dom tror jag faller mig i smaken   


 


Nästa gång vi åkte dit så tog vi varsin kopp kaffe och det är bara bra sorters bönor. Till detta fick vi först varsin chokladkaka som var fantastiskt goda. Vi åt även varsin biscotti och dom var också höjdare.



Yves Montand med Les Feuilles Mortes. Tar med denna gamla goding för på Rekohörnan strömmar det soft musik ur högtarna, både jazz och annat. Yves Montand föddes 1921 i Monsummano Alto i Toscana, Italien. Han dog 1991 och då bodde han i Frankrike. Han var en fransk skådespelare och sångare av Italiensk börd med en behaglig skön sammetsröst

 

 

Skrivet i dag:

 

Jag har ett fullspeckad agenda i dag så jag vet inte om jag hinner blogga nåt mer förrens i morgon. Önskar er alla en fin lilla lördag som onsdan kallades förr. Då var en onsdag som en helgdag och man gick gärna ut och dansade eller roade sig på annat vis. Tack för att ni tittar in..  



#Rekohörnan #Ettårsjubileum #Sallad #Surdegsbröd #Störtebeker #Glass #Christina #Rotfruktschips #Chokladkaka #Yves

 
 
Annelie

Annelie

21 oktober 2016 07:22

Härligt med ett sådant ställe som både har butik och café / mat.
Sådant surdegsbröd du åt... MUMS säger jag bara.

Kramar om... // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 oktober 2016 08:12

Det är jättehärligt för man kan både handla och ta en fika och njuta

Kram tillbaka

 
Anders

Anders

21 oktober 2016 08:21

Tänk om det kunde finnas ett sådant ställe i varje svensk stad!

http://resinspiration.tilda.ws

Malin wiper

21 oktober 2016 13:58

Håller med dig. Det vore toppen. Vilken snygg hemsida du har. Skall gå in och kolla lite mer

Ha en skön helg
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards