Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2016

Selma Kläder, ny täckjacka och lite annat.

Av Malin wiper - 18 oktober 2016 13:30

 


Jag har köpt en blå täckjacka hos Selma kläder som jag gått och kollat in en tid. Hade den bland andra kläder i bloggen för ett tag sen. När jag sen såg att A-G köpt en sån täckjacka själv så slog jag till också. Hon var var så ursnygg i sin och den passade tydligen på mig också än om jag har några storlekar större. Den är så fjäderlätt och behaglig på så jag kunde inte låta bli. Jag har ju inte köpt annat än på second hand den sista tiden och jag har två andra jackor som jag haft i så många år nu så jag lessnat på dom. Nu med mindre inkomst måste man snåla in på sånt man hade råd med förr för att få en guldkant på tillvaron. 

 


 


Kolla in vilken läcker annorlunda täckjacka/kappa. På rätt person så kommer den bli en höjdare. Den har lite kopparglans i sitt mönster


      

Jag tog en bild av Ulrika för hon hade en sån läcker koft/tröja på sig av märket Desigual. Tyvärr blev bilden på henne inte så bra så jag visar bara en del av koftan. Den nya kameran är väldigt känslig för vilket ljus man står i så det gäller att tänka efter                            


  


  

En läcker väst som känns lite "Hippie" men i uppdaterad form  


Stol att hänga klädesplagg på, design Hans J. Wegner. Han föddes 1914 i Tondern, och dog 2007. Hans J. Wegner var en dansk arkitekt och möbelformgivare. När man kollar på hans möbler så är dom så otroligt tidlösa, och det är en konst att få till det så. Klicka här för att läsa en lite längre biografi över honom

 

Klicka här för att se en annan tjusig stol han designat


  

Jag köpte mig även ett sånt här halsband som Ulrika slagit en knut på, det gör att det blir ännu häftigare. Det kostade endast 69 kr. Jag gillar såna lite stilrena smycken för jag passar inte i för pråligt, är nog en klassisk personlighet med lite sportiga inslag. Jag kom ihåg när jag mannekängade som ung att jag vantrivdes när dom klädde mig i kläder som jag såg inte passade på mig. Kände mig inte bekväm men det var bara att hålla god min


  

Här andas det lite 1960-talet med sitt svart/vita grafiska mönster i en annars tidlös enkel modell



Lite softa toner med Cassandra Wilson, The way you look tonight. Cassandra Wilson föddes 1955 i Jackson, Mississippi, och är en amerikansk jazzsångerska och kompositör. Hennes musik blandar modern jazz, swing, funk, bossa nova, och ibland även afrikansk folkmusik.                     




#Selma #Täckjacka #Halsdukar #Ulrika #Desigual #Hippie #Wegner #Halsband #Cassandra

 
 
Annelie

Annelie

19 oktober 2016 19:29

Snygg jacka med en härlig färg du köpte dig.
Den jackan på din andra bild gillade jag också.
Å koftan som ägarinnan hade på sig,,, Desigual är lite speciella med sitt mode,, men det är ju SÅÅÅÅ dyra.. :o((

Ha nu en härlig fortsättning på veckan.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 oktober 2016 10:21

Jag har aldrig haft en blå täckjacka förut och jag har sällan haft täckjacka men nu är dom så lätta och behagliga. Jackan på andra bilden skulle du passa i

Desigual är lite dyrare som du säger men så snygga och färgstarka kläder. Dom är lite 1970-talet men i uppdaterad version och lite lyxigare

Tusen tack för dina många och fina kommentarer. Jag tittar in till dig lite senare i dag för nu måste jag upp och gå ;)

Ha en härlig fortsättning själv på denna veckan
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards