Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 september 2016

Av Malin wiper - 23 september 2016 17:00

  

I dag 10.00 hade jag tid till Kiropraktor Michael Scer som håller till i Lusthuset, Skillingaryd. Jag har inte varit dit på ett helt år för han fixade till ländryggen och övre ryggen så bra sist. Nu var det dags igen och på bilden ser man en ny stol i väntrummet som var väldigt bekväm och dynan låg så fint. En sån ländryggsdyna ser nästan ut som en toaring..   


  

Michael Scher är även en skicklig konstnär så man får vila ögonen på några av hans tavlor när man går in till behandlingsrummet. Klicka här för att se vilka tavlor han hade på väggen 31 juli 2015. Klicka här för att se när jag var dit 13 augusti 2015


  

Färgstarkt häftigt. Klicka här för att komma in på hans galleri


  

Yin Yang i snygg skapelse

 

Michael Scher sa precis som jag känner att det onda sitter mer under midjan än ovanför. Fast jag hade nåt med revbenen på höger sida som han åtgärdade. Ändå tyckte han att jag inte var i samma dåliga form i ländryggen som när jag kom dit första gången, det beror nog på att jag gått på gym. Han sa även att jag kommer att vara lite känslig i ryggen några dagar så jag skall ta det lite försiktigt. Han är så otroligt skicklig så man häpnar. På vissa punkter hade jag så ont när han tryckte där så jag spände upp axlarna till öronen men det funkar ju inte så han sa att jag måste slappna av.

 

                                                           

 

Han sa även att jag var inflammerad och då har jag gjort rätt som användt kyla istället för värme när jag skall behandla. Sen fick jag jättebra tips av honom när det gäller livsmedel och inflammation. Han sa att jag skulle välja bort vete, korn och råg. Det är havre som gäller framöver för det är inflammationshämmande.

 

   

Han tipsade mig om denna havredryck som heter Oatly havredryck, den finns i ekologisk, eller som denna med choklad i. Jag kommer även att köpa den ekologiska utan choklad och ev hälla i lite cacaopulver själv. Testar med denna först, och köper sen till olika sorter. Det finns även mjukt bröd med havre i samma märke Oatly men i frysdiskarna. Vi har redan hårt havrebröd hemma som jag först skall äta upp

 

   

Han sa att om drycken känns för osötad så kan man hälla på lite honung och jag väljer denna sort som jag tycker är jättegod, Lune de miel, ekologisk blomsterhonung. Efter behandlingen så promenerade vi omkring lite i centrum och efter det tog vi en fika på ett ställe som jag skriver om i nästa inlägg. Hoppas ni har en fin fredag och helg att se fram emot. Sköt om er kära läsare..  

 

 

 

Ett av soundtracken till filmen "Secret life of bees" . Song for Mia som sjungs här av Lizz Wright                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om vad som händer i vår kommun

 

 

 

 

#Michael #Lusthuset #Ländryggsdyna #Konstnär #Oatly #Blomsterhonung #Lizz #Vaggerydstorget

 

Av Malin wiper - 23 september 2016 12:15



  

I maj månad köpte vi bestick hos Jennys Inredning som vi gillar till tusen. Vi har inte köpt nya bestick på många herrans år så då var det dags. Dom är lite tuffa och även sköna att hålla i handen. Dom kommer från Interstil Interior

 

   

Nu var det dags att köpa dessertskedar i samma märke hos Jennys Inredning. Dom är jättefina och har en bra storlek. Det finns även kaffeskedar, salladsbestick, tårtspade mm i serien

 

Klicka här för att få ett recept på en av mina svägerskors pannacotta

 

     

Här ser man pannacottan med hjortronsylt. Servis köpt på second hand för ett antal år sedan

 

          

Vad jag saknar vår breda häftiga "Filmhall" som vi hade i vår förra lägenhet. Även vår "Likörhörna" som man ser längst in på bilden... Den lägenheten var verkligen speciell              


#Jennys #Dessertskedar #Filmhall                    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards