Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 september 2016

City Skor, skoremmar, fiskgratäng och ländryggen.

Av Malin wiper - 21 september 2016 17:00

  

Hej kära bloggläsare!. Jag skall försöka blogga lite igen men jag kan bara sitta korta stunder vid datorn så varje inlägg tar en enorm tid. För att få på mig träningsskor så har jag blivit tvungen att skaffa skoremmar som fungerar som gummiband och sen använda långt skohorn. Såna skoremmar fick jag tag på hos City Skor, tack och lov. Att åka i bilen är ingen höjdare, så det försöker jag avstå. Sen har jag fått använda griptången för jag kommer inte ner på golvet. Funderar på att skriva lite kortare inlägg för det blir annars för många bilder att fixa till i fotoprogrammet. I början var det ett ryggskott så jag fick ha värme på ländryggen men nu är det svullnad inuti så kyla funkar bäst.

 

                       

 

Jag har även bestämt mig för att promenera varje dag för att förebygga en tråkig framtid. Har fått mig en rejäl tankeställare. Dessutom skall jag ta en bloggfri dag en gång/vecka så jag kan gå in på mina bloggvänners bloggar och både läsa och kommentera. Det har inte hunnits med så mycket som jag velat på sistone.

 

  

När jag varit ute och promenerat så har jag inte haft nya kameran med mig utan den lilla digitalar för att inte ha så mycket att bära på. Tog några bilder när jag ändå var inne och köpte skoremmar. Det finns massor av olika stövlar och boots. Jag funderar på att köpa mig antingen ett par vinterstövlar, boots eller halvkängor till vintern. 

   

När det varit som värst och jag inte har kunnat åstakomma nåt så har vi gjort det enkelt för oss och ätit frysta gratänger och lite annat färdiglagat. Denna fiskgratäng med räksås som kommer från ICA är jättegod och funkar både i vanlig ugn och micro. Den är väldigt bra kryddad och mosen är supergod. Vi brukar annars hjälpas åt men nu har jag inte ens kunnat diska.               

 

 

För 1,5 år sedan visste jag inte vad ländryggsbesvär var, önskar att jag aldrig fått reda på det..  diagnosen är den att man kanske aldrig blir helt fri detta helt. Det finns många övningar för ländryggen men många av dom kan inte jag göra på grund av höftprotes mm. Så för mig är gymmet och promenader det optimala. Ha nu en skön kväll kära läsare..    

 

              




#City #Skoremmar #Promenerat #Vinterstövlar #Boots #Fiskgratäng

 
 
Annelie

Annelie

21 september 2016 22:34

Va roligt att få "se" dig igen,,, stackare vilken OTUR du har med din rygg.. :o((
Har du hållit på för mycket med utrensningar i lådor osv, därför det knäckte till dig nu..??
Eller det bara kom "så där" som en blixt från en klar himmel..??

Gör ni rätt i som är lite "slöa" med matlagningen nu i allt elände..

Sköt nu om dig vännen.. // Varma och hjärtliga kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 september 2016 07:47

Det blir nog inte långvarigt för när jag klev upp i morse var det så besvärligt trots att jag promenerade två gånger i går. Skall till gymmet men kommer bara gå på bandet i lugn takt.

Jag har inte skött utrensningen utan det är min man som burit och rensat det tunga, sen lämnat in till second hand och även slängt mycket

Jag har bara kollat vad vi skall ha kvar och vad som skall slängas och sånt som skall till second hand

Detta kom som en blixt från klar himmel.

Sköt om dig själv vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards