Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 september 2016

Av Malin wiper - 18 september 2016 08:23



  

I går när vi ändå var på Media Markt så köpte vi en perkulator. Efter att vi haft flera kaffebryggare vi köpt på second hand så kände vi att en perculator skulle passa oss bättre, den håller kaffet varmare längre och min man har länge velat köpa en men jag har har satt mig till motvärn..  . Såna har ju funnits så länge jag kan minnas. Min första svärmor hade en och var jättenöjd. Dom såg nästan likadana ut då, fast nu finns dom i färger också

 

Märket på perkulatorn är C3 

 

  

En av skillnaderna då och nu är att den sitter på en högre sockel med avstängningsknapp. Vi köpte inte den största modellen utan en som rymmer 6 koppar

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna historiska perkulator. Jag hade en själv ett tag på 1970-talet och gillade den till tusen.  Den har fått en comback i år och det känns kul Den ser ut lite som den hör hemma i en kemisal


  

Vi testade perkulatorn i går och kaffet var hett och gott. Det enda felet var att vi får ta mer rågade mått för att få lite starkare för nu var det lite lamt. Vi har en massa kaffepaket vi måste göra av med som blivit stående.  


Sen har vi då presskanna som jag också gillar och har haft många genom åren. Jag har en kvar som ryms rätt många koppar i.  

 

Just nu är min man på väg upp till vinden för att hämta ner några kartonger vi skall rensa ur och förhoppningsvis få tomma. Vi har lite möbler också som ligger ovanpå förrådet för vi hade större lägenhet sist och dom måste vi ta beslut om vi skall spara eller göra oss av med. Det blir nog det senare för flyttar vi så köper vi lite nytt.

 

             

 

 

 


Sunday morning med Johnny Cash 

 


#Media #Perkulator  #Presskanna #Cash   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards