Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 september 2016

Branden, Sandéns och en brödburk.

Av Malin wiper - 17 september 2016 21:00


  

På grund av efterverkningar från branden på vår soptipp så kan jag inte gå ut utan att må dåligt så vi tog bilen och åkte iväg på småvägar och hamnade till slut i Jönköping. Vi ville bara komma bort ett tag och branden är inte helt släckt än. Klicka här för att läsa senaste nytt


Tack och lov så var det inget fel på min nya kamera. Vi åkte över till Media Markt där jag köpte kameran för ett tag sen och en hjälpsam trevlig kille sa att den var inställd så att kameran visade konturer som betyder att det var för hög kontrast och var för ljust på en del vita partier. Han ställde om kameran så att allt blått försvann. Härligt!, det är nog jag som klantat mig när jag kollat olika funktioner och inte ställt tillbaka  

   

 

 

Sen åkte vi och fikade på Sandéns. Satt på deras härliga uteplats och myste en stund              

 

 

 

Jag tog en av deras goda sockerfria kakor och Mr T tog en sirapskaka som han tyckte smakade jättegott

 

                                                  

 

 


Kolla vilken fin vattenskål för hundar som står under ett bord 

 

   

Vi åkte sen in till centrum för att göra några ärenden och hamnade på Bryggan där det var fullspikat med folk som satt överallt och bara njöt av septembervärmen. En racerbåt åkte förbi ett antal gånger så det blev livat värre

 

  

Snygg serveringsuteplats i ett nytt hus.

 

 

 

Vi åkte även till Sam Hjälp i Huskvarna där vi hittade denna vita brödburk som bara kostade 60 kr. Vi har bara en avställningsyta i vårt kök och där har vi både micro, vattenkokare och nu en perkulator mm som skall samsas om utrymmet. Därför måste vi ha en brödburk som vi kan ställa på micron. Vi har ett rätt stort skafferi men där blir det för kallt på vintern.

 


Vad passar väl inte bättre när det handlar om bröd, gruppen Bread med Guitar man

 

Bread var en amerikansk soft rock band från Los Angeles, kalifornien. Dom hade 13 låtar på Billboard Hot 100 mellan 1970-1977.           


 


 

#Branden #Kameran #Sandéns #Bryggan #Snygg #Brödburk #Bread

 
 
Ingen bild

-Nena-

17 september 2016 21:24

Skönt att ni kunde komma ut med bilden en sväng istället nu när branden ställt till det och vilken tur att det bara var en inställning på din kamera.
Tyckte att brödburken blev bra där på micron, smälte liksom in med den

Ha en god fortsättning på helgen
Kram <3

Malin wiper

18 september 2016 08:10

Ja du det var underbart att kunna åka från brandröken. Det brinner fortfarande men inte lika mycket. I dag när jag öppnade balkongdörren så hade lukten blivit mildare.

Det var verkligen skönt att kameran inte var trasig

Vi har så lite plats i köket så man måste ha såna lösningar så man får plats med det viktigaste

Tack fina -Nena- för att du tittade in

Ha en härlig söndag
kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

18 september 2016 11:24

Ja, man kan "klanta" sig när det gäller dessa inställningarna på kamerorna. :o))
BRA att det bara var det felet.

Wow. vilket bra pris för det brödskrinet, gjorde sig jättebra på mikron.

Ha nu en jättemysig söndag vännen.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 september 2016 15:33

Mr T här: Ja, vi är nöjda med både kameran och brödskrinet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards