Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 september 2016

Lumix Kamera!

Av Malin wiper - 17 september 2016 15:00

 

Jag måste åka in med min kamera till Media Mark där jag köpt den. Helt plötsligt så blir träd, stolpar och annat ljusblått i sökaren. Fast bilderna blir inte blå, men inte bra heller. Nåt har hänt med kameran och det är då tur att jag har försäkring. Vi var och åt på Spis Restaurang där jag brukar få toppenbilder med min lilla digitalkamera. Nu fotade jag med den nya och bilderna är helt värdelösa och går inte att göra nåt åt. 


Det började med att det blev blå streck över bilden i sökaren och sen blev hela föremål blå, känns som ett mysterium. Nu har vi ju bilen igen så vi kan åka och kolla upp detta. Zoomen är fantastisk för jag kan fota saker på långt håll som man knappt ser och ändå få en skarp bild. Jag har lärt mig hur man ställer in för att zoom på längre avstånd. 

 

Kameran är en Lumix (panasonic) Tz 80 och har Leica lins som skall vara en av dom bättre. Blir lite besviken för skall man lämna in en kamera eller annan teknikgrej så kan man få vänta flera veckor för att få tillbaka den, och jag vill inte vara utan kamera och behöva använda den lilla digitala som jag nu lämnat därhän 

 

      

Örhängen i kameraform 

 


Fotografia med Juanes ft Nelly Furtado. Juanes är en sångare och låtskrivare från Medellín i Colombia. Han räknas till en av de större latinoartisterna med över 15 miljoner sålda skivor. Han föddes 1972 och är yngst av sex syskon. När han var ung började hans far kalla honom för Juanes, en sammandragning av hans två första namn

 

              

 

 #Lumix #Leica #Mjölkafållans #Juanes #Nelly

 
 
Annelie

Annelie

18 september 2016 06:33

Ååååå, när allt (känns det som ibland) ska krångla.
Å det är som du säger,, de är ju inte de snabbast att få tillbaks sina saker från heller.
Förstår du är beroende av din kamera, du har ingen mobil du kan fota med.
Sedan jag köpte denna mobil jag har idag, är det sällan jag använder mina kameror *tyvärr*

Ha en jättefin söndag min vän.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 september 2016 08:12

Jag blev jätteglad att det bara var en inställning. När min laptop hade en massa fel så fick jag vara utan den i flera veckor. Trots att det var ett fabrikationsfel

Klart jag har en mobil som jag kan fota med men det blir inte lika bra bilder som med en kamera.Jag har dessutom en nyare mobil nu men den kan ändå inte mäta sig med en kamera

Ha en jättefin söndag själv vännen
kramar från
Malin

 
Maya

Maya

23 september 2016 15:14

Åh, förstår hur frustrerande det kan kännas! Aldrig behöver man nånting SÅ mycket som när det är på service eller reparation!

Nästa gång Du köper en mobiltelefon, köp en Sony Xperia Z3 eller Sony Xperia Z5! Jag lovar att Du inte blir besviken! Fotona blir fantastiskt bra!

Trevlig helg! Kram kram!

http://www.maypel.wordpress.com

Malin wiper

23 september 2016 15:35

Tack för tipset om mobiltelefon. Jag har en ny Samsung just nu men det är nåt att tänka på nästa gång. Min man säger att jag haft en Sony Xperia den var inte så bra men dom nya skall vara mycket bättre

Trevlig helg tillbaka

kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards