Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 september 2016

Av Malin wiper - 15 september 2016 17:24

 



Hos oss här i Vaggeryd pågår det en stor brand på vår soptipp, återvinningsstationen. Vi fick meddelande genom sms och sen ringde det på vår vanliga telefon där man hörde en röst berätta att man skulle hålla sig inne och stänga all ventilation. Fantastiskt att man får såna meddelanden för man kollar ju inte nyheterna hela tiden.

 

   

 

Klicka här för att läsa om branden i  Aftonbladet. Klicka här för att komma in på Skillingaryd.nu och se bildspel  och filmklipp från branden



 


Eftersom röken inte slagit ner bredvid oss så åkte vi iväg med bilen för att kolla. Det ligger inte långt ifrån oss. Det ser värre ut i verkligheten och brandröken är farlig.              


    

Här börjar vi närma oss lite               

 


  


Vi tordes inte åka närmare än så här för jag har ju känsliga luftrör och det har även min man. Vi mötte andra som var ute i samma ärende som oss.  Nu sitter vi inne med stängda fönster och det känns lite kymigt. Jag har aldrig varit med om nåt sånt här förut. Jag har inte ens sett en skogsbrand men det har min man gjort           

 


#Brand #Soptipp #Vaggeryd 


 

Av Malin wiper - 15 september 2016 14:45


  

Såg denna lapp på Selmas Kläders butiksfönster. Det var ett bra initiativ och så generöst att inte ta betalt när man köper sina byxor där

 

 

   

Efter gymmet gick jag in till Selma och bad fina Ulrika som driver butiken hålla upp ett par byxor. Det är ett par grå jättesnygga jeans. 

      

  

På nära håll.                     

 

  


Det har kommit in jättesnygga jackor inför höst och vinter. Denna blå nyans är högsta mode och även vinrött men Ulrika är så bra inköpare så det finns nåt för alla smaker 

 

   


Jag såg denna blus som jag misslyckades att ta helbild på. Den kändes lite 1960-talet för jag hade själv en klänning med persiskt mönster, och även blusar. Detta är en blus som har halvlång ärm och knytning i halsen. Blev väldigt intresserad av den själv så jag skall fundera lite på om jag skall köpa den.   

 

 

  


Sen var det då dags för gymmet och där träffade jag tre personer som jag lärt känna. Det kändes konstigt när inte A-G var med. Hon har ju också gått ensam när jag inte kunnat. Vi har fått pussla lite med tider. Jag höll mig på övre våningen i dag och gjorde mina bollövningar i grupptränings-rummet. Gick på bandet, roddmaskinen och två andra maskiner som är bra för rygg och ben

 

   

Det blev en fika i alla fall för jag frågade en kvinna på gymmet om hon ville följa med över till Ritz Konditori och det ville hon. Vi satt där i solen med varsin god smörgås och pratade lite. Jag glömde tyvärr bort vad hon heter så jag får fråga igen nästa gång. Det var fullsatt på uteserveringen för vi har fått högsommar igen.     

 


#Selma #Byxor #Ulrika #Uppläggning #Persiskt #Gym #Ritz

Av Malin wiper - 15 september 2016 08:00



Tvärs över gatan såg min man och jag denna Volkswagen 1300 LIM från 1966, även kallad dune Buggy. Frågade två killar i villan mitt emot vårt hus om jag fick fota bilen, det gick bra.           


              


 


Här kommer min man gående också för att kolla in den ombyggda Volkswagen 


 


Det måste vara härligt att susa omkring i denna under sommarmånaderna. Jag och min sons pappa hade en gul sportbild på 1970-talet, en Austin Healy Sprite. Den var mycket lägre att sitta i. 



  

Häftiga fälgar 



I dag skall det tack och lov bli lite svalare ute. Jag skall till Gym Plus för ett gympass men denna gång blir jag ensam för min träningskompis är bortrest. Ibland har hon fått gå ensam när jag haft annat för mig. Vi försker pussla så gott det går och vi har snart gått på gymmet i ett helt år. Tiden bara rusar iväg. I dag skall min man göra ett pass på Museiföreningen för det går inte att lägga av helt, man måste hålla igång så länge man kan och orkar. Nu går vi snart mot en helg igen och jag hoppas ni får en fin torsdag

 

 

                   

 

 


#Volkswagen #Ombyggda #Gul

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards