Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 september 2016

Av Malin wiper - 13 september 2016 13:00

     

Här ser ni trevliga Joakim Sörås som driver vårt ICA Supermarket med den äran. Jag gick in dit efter gymmet för att fråga honom om ICAnder väskan jag hittade på second hand. Om det var ett orginal eller nyproducerad från gammalt mönster. Han trodde att den var nyproducerad men var inte helt säker. Han tyckte ändå att den var jätteläcker.   

 

 

Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att se lite ICA nostalgi  


  

Nu har dom flyttat blomdisken så den står bättre till än förut, den syns verkligen nu och det är rymd runt den och sen har man kort och papper på vänster sida. Så länge vi har bott här så har personalen varit fantastiska. Alltid trevliga, proffsiga och på hugget, av sånt blir det en bra stämning och det syns på tillströmmningen av kunder


  

Blommorna ser jättefräscha och vackra ut 

 

   

Före ICA var A-G och jag till Gym Plus för ett gympass. Det finns hur många sorters vattenflaskor som helst, det blir man varse om på gymmet. I dag var vi där tidigt så vi var ensamma från början men efter ett tag så dök folk som vi lärt känna upp. Man känner sig som kroppen börjar leva igen efter ett gympass, man mår förträffligt bra.      

 

 

 

I dag bjöds det på frukt på gymmet. Här tar A-G ett äpple att mumsa på senare.                

 

 

 

Efter det var det dags för en smörgås och kaffe på Ritz Konditori. Vi delar för det mesta på en smörgås med ost och skinka. Denna gången tog jag skinkdelen

 

   

Annars finns det ju massor av andra godsaker men det är  inget för min kroppshydda..    

 

 

 

#ICA #Joakim #Väska #Blomdisken #Gym #Ritz 

 

Av Malin wiper - 13 september 2016 07:15

 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Här följer lite bilder jag tog för ett tag sen hos Koola Kidz som jag inte fått in förrens nu. En liten del av nyhemkommet inför höst och vinter. Allt jag köpt där har varit till belåtenhet och priserna är lägre än på många andra ställen och man får ändå bra kvalitet. Jag har köpt 3-4 presenter på sista tiden och det finns även leksaker och annat        

      


 


Jag är så ringrostig när det gäller barnkläder eftersom jag inte har barnbarn men jag börjar bli bättre på detta genom att jag besöker Koola Kidz så fort jag behöver presenter till barn. Jag antar att detta kallas sparkdräkt numera också,                        



 


Tuffa t-shirts med text                                  


  

Döskallar går alltid hem

 

  

Snyggt utlagt på en bänk, det fanns många fler                  


    


Leksaksavdelningen     


 


En vägg med nyheter  



 


Läcker vit bil. Det är dekorerat så snyggt och finns så mycket ändå är det så luftigt och fint. Det är inga bekymmer med att komma in med barnvagn                    



 


Numera finns det stansar när man vill knåda lera. När jag lekte med min son som barn så var det "gubblera" som gällde och man fick själv knåda ut och göra figurer. Kul med såna här stansar som gör att man får mönster i forma av hjärtan, pilar mm. Min son älskade att bygga lego och det verkar vara en tidlös sysselsättning. Sen fick han intressen av att sätta ihop byggsatser i form av flygplan, båtar mm. Sen gillade han allt i form av instrument. 


 


Fin top med tryck


  

Vinterjacka med glitter


                             


 


Här ser ni mig gravid med min son då jag var 24 år gammal. Jag är på väg från min egen bil till vårt hus efter att ha varit ute och handlat på Konsum i Sundsvall. Tyvärr är bilderna lite skadad av tidens tand men min man skall försöka fixa till dom så småningom. Som synes så är min rätta hårfärg mörkaste brunt. Jag arbetade tills 2 dagar före förlossningen och hade turen att må bättre än någonsin under graviditeten. Annat var det efterråt då min son fraktades till barnsjukhuset med skakningar i armarna. Fick åka upp och amma honom där, det var en orolig tid innan han kom hem igen. Jag vet än i dag inte vad han drabbades av och inte heller läkaren

 

 

                

Klickbilder

 

Bild 1 på BB. Bild 2 jag med barnvagn och vinröd manchesterkappa, Bild 3 min sons pappa, bild 4 sonen i sängen. Bild 5 jag låser bilen

 

 

 

Här kryper sonen omkring i vårt hus och bakom honom ser man en öppen spis. Han var en riktig solstråle...  

 

 

 

Vi tog lite svart vita bilder också. Vagnen köpte vi begagnad och den funkade perfekt. Sonen hade en kycklinggul overall och en brun mössa med tofs och mönster i olika färger




#Koola #Sparkdräkt #Döskallar #Leksaksavdelningen #Stansar #Vinterjacka #Gravid

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards