Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 september 2016

Av Malin wiper - 12 september 2016 19:00


                


    

Utan kylgél vet jag inte hur det gått när jag haft det som värst i ländryggen, och inte tabletter hjälpt fullt ut. Jag köper Chiropraktik ice gél hos Leg Kiropraktor Michael Scher i Skillingaryd. Dom flaskorna räcker jättelänge och kostar endast 60 kr och är deras egen variant och inte samma som på apotek. 


 


Att åka bil är jobbigt när ländryggen är dålig så jag kom på att jag kunde ta med mig en kylväska med ice gélpåsar att ha bakom ryggen under bilfärd, plus ländryggsdynan. Det visade sig vara ett bra tänk för det funkar, i alla fall några mil. Det tar ner inflammationen och svullnaden så man får mindre besvär. Tack och lov så har jag inte behövt ta värk- och avslappnande tabletter mer än en gång/dag denna omgång. Ice gelépåse köper man på apoteket. Jag har fått lite nya rörelser gällande ländryggen av min vän Skrivmoster som jag även skall testa

                    

 

Jag såg fram emot hösten och vinterns filmvisningar på Folkets Hus Bio men så kom ländryggseländet tillbaka så jag fick lägga ner igen. Hoppas nu att jag får bukt med detta inom en snar framtid så jag kan gå på bio några gånger i alla fall.   

 

   


Hurra! jag har kunnat börja använda nagellack igen. Jag är ju doftkänslig sen jag blev utsatt för flera utsläpp och även mögel på några arbetsplatser. Nu har jag hittat ett nagellack som funkar och det kommer från Isadora, det torkar fort och Isadoras produkter luktar inte så mycket som många andra. Jag gillar inte mörka färger utan håller mig till lite ljusare nyanser. Dessutom hittade jag nagellacksborttagning som är doftfri och heter Depend och kostar bara 39 kr på Åhlens. Det finns en dyrare sort också som kostar 99 kr men när jag testade denna billiga så funkar det jättebra och det luktar knappt nåt. Det finns även nagellack i märket Depend. Jag har även köpt mascara från Isadora som är mildare. Har inte kunnat måla ögonfransarna på flera år men nu skall jag testa så fort det blir lite kallare ute, annars svettas jag bort allt. 


Klicka här för att komma in på Verras Vardagsdesign där dom har fina saker till bra priser



#Kylgél #Kylpåse #Nagellack #Nagellacksborttagning #Verras

Av Malin wiper - 12 september 2016 13:00

                                        

   


 


Jag har sett filmen Waffle Street på Netflix. Det är ett drama/komedi från 2015 i regi av Eshom Nelms och Ian Nelms. Det är en filmatisering av James Adams memoarer med samma namn, utgiven av Råvaror Media Böcker 2010. I rollerna ser vi: Dale Dickey, James Lafferty, Julie gonzalo,  Danny Glover, Marshall Bell mfl  

  

I efterdyningarna av finanskrisen 2008 är en före detta Hedgefondchef på desperat jakt efter arbete  och tar anställning som servitör

 

 

                                                  

 

 

Filmen var en behaglig, lågmäld och finstämd historia med verklighetsbakgrund. Jag tycker att skådespelarna gjorde så gott dom kunde med sina rollkaraktärer. Fast det var ingen film man kommer ihåg och vill se om eftersom det är nåt som fattas i manus för att den skall nå ett snäpp högre 

 

Av mig får filmen 3 våfflor i betyg av 5 möjliga 

 



 


Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se vad som händer i "Vår Lilla Stad"



#Waffle #Dale #Danny #James #Vaggerydstorget



Av Malin wiper - 12 september 2016 08:00



  

När vi ändå var på Torpa i lördags så gick vi in på Miss Elsas kvalitets second hand som ligger i närheten. Kollade igenom kläderna på denna stång som var nedsatta till endast 25 kr. 

 

 

                                                       

 

   

Hittade då denna läckra kimono i en jättefin lite tjockare sidenkvalitet. Gillade både färgen och mönstret. Ärmarna  var vida men gick inte ända ner och kimonom slutade lite ovanför knäna. Jag köpte den och satt på mig den på kvällen till ett passande nattlinne. Man kan även ha den som ett mysplagg hemma med mysbyxor och t-shirt under.                


 


En snygg vinterjacka hängde så fint innanför dörren. Hade jag haft min gamla smala kropp så hade jag nog köpt jackan. Jag hade såna midjejackor förr och även korta jackor. Klicka här för att se vad jag skrev sist jag var till Miss Elsas

  

Hon hade fått hem dessa fodral där det ligger kassar i samma mönster som på fodralet. Dom kostade 49 kr och vi köpte 3 st.


  

Så här ser kassen ut då man vecklat ut den och man kan ha den istället för en plastpåse. Sen är det bara att vika ihop den igen och lägga i påsen. Det tar ju knappt nån plats och är bättre för miljön


    


Pias man var i butiken denna dag och både min man och jag tyckte han hade så snygga tatueringar. Jag ville fota dom och det gick jättebra. Han tog av sig tröjan så jag fick se hela den häftiga tatueringen som såg ut som ett konstverk. Han berättade att en Thailändsk mästertaturerare gjort detta verk.  Pias man är lika trevlig som hon själv och deras gulliga dotter var också i butiken                        


  

På nära håll. Det blev så estetiskt snyggt att tatueringen fortsatte från armen till en del av bröstkorgen. Det är inget plåttrigt utan konstnärligt utformat. Det tog tre gånger att tatuera allt för det är så pass mycket. Han tyckte inte det gjorde så ont men man har olika känsel i huden. 


      

Klickbilder. På bild nr 3 ser man Pias tatuering på ena armen som den också är jätteläcker

 


 



                                      


  #Elsas #Kimono #Pia #Jacka #Kassar #Tatueringar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards