Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 september 2016

Av Malin wiper - 11 september 2016 15:00

 

Det blev knappt några bilder från Parkloppisen på Torpa i går. Solen gassade från alla håll och då är det stört omöjligt. Jag gick bara igenom en gång och köpte igenting på grund av att vi håller på att rensa inför ev flytt. Därför tog jag mig inte tid att fota saker på nära håll, hade blivit för frestad då. Min man köpte däremot lite datortillbehör som han behövde. Det var otroligt med folk i parken så det fanns inga parkeringsplatser kvar, fick ställa oss jättelångt bort. Det gör ju inget för då fick vi en behövlig promenad.                      


  

Sandens Konditori ligger tvärs över gatan från parken så vi tog en fika på deras uteplats. Jag tog en sockerfri kaka och min man en mandelbomb. Luften var så mycket torrare och skönare denna dag så svettningarna stannade upp helt, så skönt.            

 

   

Vi åkte även en tur till Sam Hjälp för att kolla på deras second hand. Innan dess var vi även in på Miss Elsas och några andra ställen som jag skriver om i ett annat inlägg. Stolen på bilden var väldigt ovanlig och jag antar att det är en designstol. Vi provsatt stolen som var bekväm men passade inte riktigt min ländrygg och vi har tillräckligt med stolar så vi måste göra oss av med flera om vi flyttar. Den kostade bara 30 kr, dom har otroligt låga priser på Sam Hjälp.            

 

   

Jag såg även detta fina dragspel som hade en låda som var helt intakt. Dragsepelet kostade 1.500 kr och det var det nog värt för det var så välskött och oförstört. Dragspelsmärket är Scandalli. Vi köpte inget där denna gång men det är roligt bara att gå omkring och kolla runt lite 

 


Vilma plays Chardas. Vilken duktig ung tjej och så kul om dragspel får en ny renässans. 

 

 

 

Jag såg ett helt oanvänt tyg som var designat av Inga Leo 2014. Det var 2,5 m långt och priset 75 kr      

 

 

 

#Parkloppis #Sandens #Sam #Stol #Dragspel #Leo

   

Av Malin wiper - 11 september 2016 09:16


   

              


I dag är det 15 år sedan  World Trade Center kollapsade efter att två plan flugit in i tornen. Vi vet precis vart vi befann oss den ödesdigra dagen. Vi bodde då i vårt eget hus och då som nu åkte vi ofta ut på Smålands mindre vägar. Denna dag hamnade vi i Bredaryd och kände för att gå in på Bredaryds möbler 

 

När vi gick in genom dörren så satt en kvinna till vänster i kundtjänst och till höger såg vi en storbilds-tv på väggen. Där brukar man få se reklam för möbler i varuhuset. Helt plötsligt började det leva om från skärmen och vi såg en skyskrapa som brann. Ett flygplan flög plötsligt in i skyskrapan. Jag vände mig till kvinnan i kundtjänst och undrade om det var en katastroffilm på tv:n men tyckte det var lite konstigt att dom skulle visa nåt sånt i butiken. Hon kollade upp och blev lika ställd som mig och min man. I nästa sekund förstod vi att det var ett terrordåd när en reporter började kommentera. Vi stod som förlamade framför skärmen och helt plötsligt åker ett annat plan in i den andra byggnaden. Allt blev så overkligt och skrämmande så vi och kvinnan stod där som fastnaglade i golvet. Klicka här för att höra nyhetssändningen 11/9 2001

 

             

 

Vi gick sen in i möbelhuset men var tvungna att vända ut igen för känslan hade försunnit och vi förstod att världen inte skulle bli sig lik igen. Förra året åkte vi tillbaka till Bredaryds möbler för att kolla om samma kvinna jobbade kvar där sen dess. Det gjorde hon och vi kände igen varandra direkt och började prata. Storbildsskärmen fanns inte på väggen längre. 2.996 personer fick sätta livet till i denna terrorattack

 

                        

 

 

Kommer nån av er läsare ihåg vart ni befann er 11 september 2001? 

 

Nu hoppas jag vi alla får en lugn och skön söndag.   

 


#World #September #Flygplan #Bredaryd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards