Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 september 2016

Gym Plus, Mikael instruerar.

Av Malin wiper - 8 september 2016 10:51


  

A-G och jag har varit till Gym Plus i dag för ett träningspass. Vi träffade då Mikael Johansson som driver gymmet. Det var lyckat för jag ville att han skulle visa hur ett nytt träningsredskap fungerade               



Här ser ni Mikael bredvid det nya träningsredskapet          

 

   

Jag filmade Mikael då han visade hur träningsredskapet skall användas. Han är otroligt bra instruktör, tydlig i sitt språk och har en vänlig utstrålning som gör att man lyssnar och lär sig lättare. Bra för en utbränd hjärna som min...  Fast detta redskap kan inte jag använda själv på grund av för många skador.

 

  

Jag fick fota en kvinna som vi träffar ofta där och hon har gått på gymmet i 3,5 år. Hon är så positiv och en stor kämpe som inte ger upp. Gym är inte bara bra för dom som skall bygga muskler och är helt oskadade utan vi är många som går där som har skador av olika grader och även sjukdomar. Jag glömde fråga vad hon heter men hon går på gymmet 3-4 dagar/vecka, inte illa.          


  

Sen gick A-G och jag över till Ritz  för att fika men jag fick inga bra bilder och sen äter vi samma sak nästan varje gång så det blir lite kaka på kaka. Fotade denna fina uppsättning av blommor utanför Jennys Inredning. Man får midsommarkänslor                                           


  

Vi promenerade sen runt kvarteret och jag gillar denna gamla butiksskylt till tusen som sitter ovanför "Klippstugan". Det ser inte ut som en neonskylt men den kanske har belysning ändå. Måste kolla på kvällen. Den känns lite 1950-1960-talet ut 

     


  

Så här ser huset ut i sin helhet. Även JP har en lokal där.

 

 

Hoppas ni alla får en skön torsdag så här när det snart är helg, igen!!. Det är otroligt tryckande luft ute just nu så både glasögon och bröddiskar immar igen. Kram på er från Malin

 

 

#Gym #Mikael #Träningsredskap #Jennys #Butiksskylt #Klippstugan


 
 
Annelie

Annelie

8 september 2016 11:43

Säkerligen många som går på gymmet för att hålla sina skador / sjukdomar i schack.
När jag gick på gymmet var jag väldigt ofta där borta vid 8-tiden på morgonen, det var jag och pensionärerna då.
Men, trevligt hade vi.. :-)

Ha nu en helt underbar torsdag i sommarsolen.. // Soliga & varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 september 2016 13:21

Förr var det inte så men nu har det visat sig vara jättebra, så det har verkligen förändrats och gått framåt i det hänssendet.

Det är inte bara gamlingar som jag utan väldigt blandade åldrar även på förmiddagarna. Det beror ju på att många inte kan arbeta på grund av sjukdomar och skador. Spegelbilden säger ju att man är gammal men i huvudet är man fortfarande ung. Det blir dom yngre varse om senare i livet

Ha en underbar torsdag själv

kram från
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

8 september 2016 18:15

Den salongen har jag klippt mig på många gånger förr i tiden.
Lär inte va samma frisör längre.

Malin wiper

9 september 2016 09:18

Vad kul att du klippt dig där. Dom har nog bytt ägare några gånger sen jag flyttade hit, har jag för mig.

Har det förändrats nåt på utsidan?

Ha en fin helg
Hälsning
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

11 september 2016 07:35

Ser inte ens ut som dom har målat fasaden någon gång sedan dess. Så väldigt mycket sig likt.

Malin wiper

11 september 2016 09:15

Fasaden är nog i orginal ser det ut som. Kanske dom har tvättat fasaden nån gång

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards