Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 augusti 2016

Av Malin wiper - 10 augusti 2016 11:30

  

Det ringde på dörren och där stod min väninna A-G som även är min träningskompis på Gym Plus. Hon kom för att ge mig denna  vackra orchidé..   Jag blev så rörd och glad, hon ville ge mig den i och med min mammas bortgång. Jag är så ledsen för att jag inte var påklädd och inte hade nåt att bjuda på så vi får ta det en annan gång. Tusen tack fina A-G för din gest, även för den passande krukan

 


                             orchids - GIFMANIA


  

Nu har jag lagt på en ny duk och satt blomman på vardagsrumsbordet där den passar ypperligt. Jag har haft några orchidéer men slängt dom när dom blommat ut..  nu har jag fått lära mig att så gör man inte för dom kan börja blomma igen. Hur usel är jag inte på blomväxter...  denna orchidé skall jag sköta med stor omsorg så den skall hålla länge. 

 

  

På lite längre håll. Nu är det komplett på bordet. A-G hade varit och tränat i dag på gymmet men jag väntar tills nästa vecka för jag måste förbereda mig lite. Jag har stannat till och tänkt flera gånger på hur overkligt det känns att jag inte får träffa mamma i detta jordeliv mer, inte kunna krama om hennes mjuka fina kinder och ta hennes hand..  nu kom tårarna igen. Hon kommer alltid att finnas levande i mitt hjärta så länge jag lever. 




#Orcide #Väninna #Kinder

Av Malin wiper - 10 augusti 2016 08:15

                                         

  

Idag gästbloggar jag Mr T. 

 
Jag tog en tripp till Huskvarna förra onsdagen för att bese dessa vidunderliga maskiner. Denna bild visar en Amphicar 770 som såldes i färgerna Fjordgrön, Strandvit, Regatta Röd och Lagunblå.       


Klicka här för att komma in på Bil & MC-träffar i Huskvarna Folkets Park

 

  

Dutton Commander och en militäramfibie med "baby"


                          

 

Matchande klädsel?         



"Jeep" amfibie fullt utrustad.


  

Militär transportamfibie.


  

Läcker "Anka"


 
Amphiecar från -62



  

Med på träffen var också ett gäng "Jeepar"         


  

I toppform...


  

En Chewy Nomad från -55


  

Jeep MD från -65

 


#Huskvarna #Amfiberbilar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards