Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2016

Levaxin, äntligen!

Av Malin wiper - 8 augusti 2016 13:45

    

Här sitter jag nu med "Levaxin" och milt lugnande som jag fått av en läkare på Vårdcentralen. Alla symptom stämde på för låg hormonhalt i sköldkörteln och det kan ställa till med mycket obehag och även med bestående skador på njurar mm. Jag borde ha fått levaxin redan när TSO-värdet gick upp från 3,1 till 3,4. Nu är det på 4,3 och enligt läkaren så tar det tid innan levaxinet verkar i kroppen, upp till ett år på full effekt. Jag har påtalat detta både på sjukhuset och vårdcentralen men fått till svar att jag inte skall läsa på nätet. Det är ju märkligt eftersom det står på många ställen där att värdet skall vara högst 2,5. Jag har en ungdomsväninna som gjort samma operation som mig och hennes värde ligger på 1,9 och det säger dom är perfekt. Jag har egentligen vetat hela tiden varför jag inte går ner i vikt för det gör man inte med för lågt värde, nu fick jag äntligen det bekräftat också. Jag är inte ensam om att inte blivit lyssnad på 

 

Klicka här för att läsa om normalvärden för sköldkörtelhormon (TSH). Klicka här för att komma in på en annan sida och se svart på vitt att värdet skall vara lägre

 

       

Pills pillow


Jag blir så förbaskad över att jag fått gå och lida i onödan för jag är inte mig själv nu, önskar att jag tagit itu med det på allvar lite tidigare och gått nån annanstans för att få levaxin. Nu är det så kritiskt så jag måste ta milt lugnande också för det har påverkat både humöret och jag har blivit nedstämd och har svårt att ta mig upp till glädje som förut. Jag är inte naturligt glad nu utan får klistra på mig ett leende.        

 

 

Det är ju så att man känner sin egen kropp och reagerar när nåt är fel. Bara för ett tag sen så fick jag besvär med händerna och ont i lederna och det är ett typiskt symptom, det kan bli bestående och även andra saker som jag inte haft förut. Jag är ändå glad att jag fick bekräftelse på att jag behövde "Levaxin". Detta är min första medicin som jag måste ta livet ut. Den kvinnliga läkaren som tog emot mig var fantastiskt bra och heter Suciu Roxana, hon tog mig på allvar och undersökte både hjärta, tog blodtryck och undersökte halsen.

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild och läsa lite mer 

 

 

 


#Levaxin #Vårdcentralen #Lugnande #Roxana

 
 
Annelie

Annelie

10 augusti 2016 07:31

Härligt vännen, att du ÄNTLIGEN vart tagen på allvar.
Jag brukar säga som så... att det är för jäkligt när läkarna nästan sitter med läkarboken framme för att säga "nä, så kan du inte må, för så står det inte i boken att du ska må".
Som du skriver, man känner ju igen sin kropp bäst själv.
Finns inget mer underbart när man träffar en förstående läkare.

Vännen, du ska snart se.. att du är med hela näsan ovanför vattenytan igen. Du har ju haft / har det fortfarande just nu.

Varma Kramar.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 augusti 2016 08:46

Ja du bättre sent än aldrig heter det ju, men dom vet själva att har värdet gått ner så går det inte upp igen. Så jag är glad nu att ha tagit min andra tablett. Jag är inte så van så jag måste pricka av för varje dag för att komma ihåg att ta den ;)

Håller med dig till 100% hur galet har det inte blivit. Läkaren sa att jag kommer att må bättre men det tar sin lilla tid. Skall tillbaka om 2 månader för nytt prov

Tack för dina värmande och omtänksamma ord

Du är en pärla som glimmar

Kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards