Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2016

Jul-Ljus Butik & Cafe, med Barbro.

Av Malin wiper - 8 augusti 2016 07:30

  

Min väninna Barbro var på besök hos sin dotter och hennes familj här i samhället. Hon hade först varit  och hälsat på sin son i Blekinge. Hon bor numera i Nynäshamn och vi var ju till henne för några månader sen på vår semester. Det är vi som syns på bilden som är ett montage. Vi åt först lite lunch hemma hos oss och sen åkte vi och fikade på Jul-ljus Butik & Café i Hok.                                    

                              

Det var skönt att få komma ut och tänka på nåt annat, och vi hade en trevlig stund tillsammans. Min man var med också så vi åkte omkring lite och kollade i samhället. I morgon åker hon hem igen men det dröjer inte länge tills vi ses igen.

 

   

Vi fick denna fina uggla av Barbro som hon köpt på Jennys Inredning. Det lustiga var att jag köpt två stycken förut som jag gett bort. Tänkte häromdan att jag skulle gå ner och köpa en till mig själv också så det var väldigt lyckat detta att hon kom just med en sån uggla jag/vi gillar. Den ser så positiv ut och jag gillar att det är många stråk av svart i det vita..  

 


Magnus Uggla med "Ska vi gå hem till dig" en låt man skojade med och sjöng när man gick hem från utekvällar. lite längre tillbaka i tiden..  

 

   

Barbro och jag åt varsin "slå ihop kaka" och Mr T åt en budapestbakelse. Vi satt på deras uteplats och njöt av det goda kaffebrödet, kaffet var supergott också. 

 

                                   

 

 

 

Vi satt jättelänge där och myste och pratade om allt möjligt, och det kändes som man fick tänka på annat en liten stund 

 

   

Så häftigt med blommor i denna plåtkonstruktion      

 

   

Jag tog några bilder inifrån butiken också

 

  

Gillar dessa läckra kuddar som ser lite retro ut. Dom har massor av olika att välja på

 

  

Hästbyst i lite rostfärgat

 

 

 

 

Nu är det snart jul igen.. . Jag är fortfarande i ett vaccum och det har inte gått in riktigt i skallen att mamma är borta. Jag har gråtit floder och det kommer att komma ännu mer efter begravningen. Jag skall gå till biblioteket i dag för att hitta en passande dikt att läsa upp. När pappa gick bort så tog jag fram 5 diktböcker från en hylla på biblioteket och jag tog först en bok och bara slog upp utan att leta. Vips så fanns helt rätt dikt där på en gång.  I dag 09.00 skall jag till läkaren för att få besked om mitt TSH värde . Ha nu en fin början på en helt ny vecka

 

 

 

                       

 

 


#Jul #Barbro #Uggla #Uteplatsen #Plåtkonstruktion #Kuddar #Hästbyst 

 
 
Annelie

Annelie

8 augusti 2016 07:51

Härligt vännen att du fick annat att tänka på när du träffade din väninna.
Sen är det ju även viktigt att gråta, gött att du kan göra det.

Mums vad god er "slå-ihop-kaka" såg ut att vara, är det den som är son en vanlig sockerkaka med vaniljsås/kräm mellan..??

Lycka till vid läkarbeskedet idag.

Tänker på dig.. // Kramar Annelie

PS. Fin uggla... DS :-D

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 augusti 2016 10:12

Det var verkligen härligt att få en liten frist från sorgen. Jag har inte svårt för att gråta och det känns skönt.

Slå ihop kaka är som en sockerkaka men lite knaprigare på toppen och som en smörkräm emellan

Här kommer receptet:

http://wiper.bloggplatsen.se/2013/05/24/9867998-recept-pa-mjuk-kaka/

Ha en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

8 augusti 2016 11:09

Tack för receptet,, det är en sådan kaka jag menar.
Jisses,, år och dagar sedan jag bakade en sådan, ändå så är det ju SÅÅÅ god.

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 augusti 2016 12:46

Varsågod! Jag fick det receptet av Skrivmoster och det blir alltid lyckat.

Supergod och enkel att göra

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards