Öppen Ridå

Alla inlägg under juli 2016

Av Malin wiper - 1 juli 2016 11:45



  

Tyvärr så kan jag inte använda systemkameran jag fick av min son för det funkar inte med min nacke. Än om den inte är så tung så måste jag ha vänster hand under objektivet och snurra medans jag håller höger hand på ett speciellt sätt och då spänner jag upp mig och blir yr och får ont i både nacke och armar. Även svårt när jag skall fota blommor för jag behöver en displayer som går att vinkla åt olika håll. Jag har haft Canon för det mesta och varit jättenöjd så nu har jag börjat kollat efter en bättre Canon som är snäppet under en systemkamera och har mycket bättre zoom. Det finns rätt många att välja mellan och jag trivs otroligt bra med just Canon. Jättetråkigt när jag fått den av min son, men vad gör man?.    

         

     

 

 

 

     Detta är en Canon eos m3 som är en systemkamera och den behöver man inte vrida men den kan bli lite för tung ändå.  Klicka här för att se två andra Canon som är intressanta. Min man kollar på nätet om man kan få en bra Canon lite billigare än dom kostar på butik

 

 

 

 

 

 

Det är så här jag skulle behöva ha med att kunna vinkla skärmen åt flera håll. Detta är en Canon G3X Review. Kostar drygt 5000 kr. Min man hjälper mig att kolla för han är så påläst och vet vad jag är ute efter. 

 

            

 


Det blir fina bilder med denna kamera men macron är lite sämre, men mycket bättre än den jag har nu,  däremot är det kraftig zoom på denna kamera. Det känns som jag är på ruta 1 igen..  

 

 

   

Vintage camera lamp

 


Fotografia med Al Bano & Romina Power. Hon är dotter till skådespelaren Tyrone Power 

      

 

 

#Canon #Zoom #Al #Romina

Av Malin wiper - 1 juli 2016 07:00

Lite bilder från Sam Hjälp Second hand som vi besöker emellanåt. Detta är inte min stil av möbler men i rätt hem och miljö så passar dom ju in ypperligt. Vilket jobb att handbrodera tyget på stolarna. Hela gruppen såg som ny ut. Allt detta kostar endast 1900 kr        


 


Soffryggen på nära håll


  

Stolsdynan med sina små rundade spikhuvuden runtom


          


  

Här håller min man upp en spegel i form av en uggla. Den kostade 60 kr och när jag såg den tänkte jag osökt på Pisan  


  

Här ser ni en av dom trevliga kvinnorna som arbetar där. Här står hon bakom disken på deras Café       


  

Ett fint gammalt magderburgerspel för 2000 kr 

 

Lite dragspelskul..     


  

Innan vår semester så åkte vi till Sam Hjälp och då hittade min man denna fina presskanna som  kostade under 100 kr. Märket är bodum Columbia och när jag kollar på nätet så har dom kostat från 700-1200 kr. Klicka här för att komma in på en sida där dom är nedsatta i pris men kostar ändå  från 500-900 kr så vi har gjort ett verkligt fynd. Kannorna i glas är billigare men en sån har vi redan.  Vi gillar presskannor mer än bryggare så vi gjorde oss av med den vi köpt förut på second hand. Nu har vi två presskannor som rymmer rätt mycket och det får räcka 


     


Klickbilder. På bild 1 ser man att kannan inte är använd, där ligger ett kaffemått och beskrivning på denna Bodum kanna. Bild 3 ett snyggt tidlöst bord från ca 1950-1950-talet


  

Jag hittade gardinlängder i jättefin kvalitet och dom var som nya, kostade endast 40 kr. Dom skall vi ha och byta med i köket            


  

Min man har nu satt i öljetter och jag skall lägga upp dom lite så dom passar in i ett kök. Dom är lite genomskinliga och en kvalitet som gör att dom  inte blir skrynkliga

 

Om ni inte vet hur man sätter i öljetter så klicka här för att komma in på min mans "Lilla öljettskola"


  

Jag gillar dom gardinerna som vi har mest i köket och dom är köpta på fd Mimmis Magasin. Toppenkvalitet och ett mönster som är tidlöst.   

 

I dag har jag inte så mycket på min agenda utan kan ta allt i lugn och ro. Det gick bra på gymmet i går men jag kurerade mig med dom verktyg jag lärt mig. Det blir en promenad i dag och sen fixa lunch.  Nu önskar jag er en härlig fredag i solens tecken..  



  

#Sam #Handbrodera #Uggla #Café #Magderburgerspel #Presskanna #Gardinlängder
  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards