Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juli 2016

Ålder är ingen sjukdom, och The Rolling Stones.

Av Malin wiper - 8 juli 2016 12:15

 

        

 

 En tanke slog mig..  

 


Jag gillar variation i musik så jag är lite av en allätare men dansband är jag inte förtjust i men smaken är ju olika tack och lov. Jag har märkt på sista tiden att man sätts in i ett fack vad gäller åldrar och det gör mig fundersam för man är ju samma person inuti så varför får man inte bara vara en "människa" utan att pådyvlas saker som man inte har nåt nöje- eller är intresserad av. Jag lyssnar i lurar på hög musik  och det verkar som det är nåt konstigt. Jag bloggar och det verkar också vara nåt som är märkligt (sen 2005) och varit ute på nätet ännu längre.  Jag gör som jag känner och inget hindrar mig på grund av ålder, utom skador i kroppen. 

 

      

 

Ibland står jag som ett frågetecken när jag får konstiga kommentarer, och på tv åldersmobbas det på bästa sändningstid. från 50+-100+ så är man nån slags marsmänniska som skall vara en likasinnad grupp. Vi skall bo i hus för 50+, vi skall lyssna på dansband eller bara visor, vi sätts in i en fålla och skall helst se på tv program som är anpassade till oss äldre. Jag själv tillhör ju rockgenerationen så jag fattar ingenting.         

 

Det sista jag hörde nu är en kanal på radion som vänder sig till 60+ och där spelas bara dansband och visor..?. Jag vill ha variation med nästan allt från klassiskt till rap, så den kanalen är definitift inte för mig,  nu som vi är mycket piggare och alertare upp i åldern så rimmar det illa med dessa snäva fack vi helst skall hålla oss inom. Jag kommer aldrig att kuvas till nåt sånt utan kör på och gör som jag vill så länge jag lever och orkar, hade helst velat arbeta så länge som möjligt men mina skador har hindrat mig.  Sånt här hölls inte på med när mina föräldrar var i min ålder. Vi blir inte dumma bara för att vi blir äldre utan får mycket mer livserfarenhet. Tänk på att The The Rolling Stones gruppmedlemmar är äldre än mig och min man, och vi ungdomar gillar dom...  

 


En nyhet: ingen slipper undan att bli äldre, om man får leva tills dess 


The Rolling Stones med Start me up 

                         

 

 

 


#Variation #Åldrar #Rolling

 
 
Annelie

Annelie

10 juli 2016 08:27

Det är som mamma brukar säga,, hon är 73 år på pappret, men absolut inte i sinnet. Hon vill ha roligt, umgås gärna med yngre folk, de dras till mamma och pappa när de är utomlands osv.
Visst lyssnar de på en del dansband, men mamma gillar även Creedence.. :-)

Så, det måstwe vara jobbigt nä'r de ska sätta in folk i olika fack.
Visst, en del behöver det.
Som jag till exempel... skulle jag resa utomlands så skulle jag nog välja ett hotell där inga barn är välkomna. Hemskt egentligen, men jag vill kunna njuta av resan utan att reta mig på att de skriker i både tid och otid.

Kramar om.. <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 juli 2016 19:23

Ja du åldern är bara en siffra ;) Härliga föräldrar som lever livet och även umgås med olika åldrar.

Man är den man är och måste så få vara. Det var inte så förr att barnen skrek så mycket som nu så jag förstår er. Det gäller att sätta stopp för sånt som förälder, att det skriks ibland men inte hela tiden då blir det outhärdligt. Här hör vi sällan barnskrik men gör vi det så är det inte hela tiden utan bara ibland.

Vi kom nyss hem från min mamma så vi är lite trötta nu. Har inte hunnit vara in till dig

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards