Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 juli 2016

Av Malin wiper - 5 juli 2016 19:00

                                            


 


Jag blir alldeles varm i hjärtat av denna film som sprudlar av känslor, glädje och osar av lukter från god mat genom datorrutan. Jag blev helt enkelt hänförd  och förförd av filmen. Den har dessutom ett budskap av att vi inte är så olika som vi tror utan ger man alla en chans vart vi än kommer ifrån så berikar det livet och ger nya upplevelser, vänskap och erfarenhet. Jag är så uppfylld av att se filmen som både rörde och berörde. Alla spelade sina roller otroligt bra. Filmen är från 2014 och är ett drama, comedy

 

Filmen heter The Hundred-Foot Journey och för regin står vår svenske regissör Lasse Hallström, och i rollerna ser vi: Helen Mirren, Om Puri, Manish Dayal, Charlotte Le Bon, Amit Shah, Farzana Elahe mfl

 

                                      

 

Filmen handlar om familjen Kadam som flyr från Indien till Frankrike. Dom bor först en kort tid i Storbritannien. Efter att dom stött på en pittoresk by som heter Saint-Antonin-Noble-Val i södra Frankrike så bestämmer sig familjen sig för att bosätta sig där och öppna en Indisk restaurang. Den yngsta sonen Hassan tar på sig rollen som chefskock. Det enda problemet är att deras restaurang ligger mittemot deras och har  2 Michelin stjärnor. Den restaurangen ägs av strikta och skrämmande "Sparris besatta" Madame Mallory, spelad av Helen Mirren. Sen börjar dom föra krig mot varandra och resten får ni se om ni kollar på filmen


 

     Asparagus - GIFMANIA

 

Av mig får filmen 4 fat med Tanddoori av 5 möjliga i betyg. Filmen har fått lite variernade betyg och alla är inte så begeistrad men hos mig gick den rakt in i hjärtat. Det var lite av en "feel-good film"

 

 

       

 

 

 

 

 

#Hundred #Lasse #Mirren

Av Malin wiper - 5 juli 2016 07:00

  

Efter att A-G och jag avverkat ett gympass på Gym Plus så tittade vi in på Jennys Inredning för jag var ute efter några kuddar  till både soffan och sängen. Hon har en hel låda med kuddar som är nedsatta med halva priset. Jag hittade denna som jag satt i mitten på soffan och sen skall jag ha en till men i lite mer i tegelfärg som den bredvid.

 

  

Kudden går även att vända på om man senare vill ha den på ett annat ställe     

 


Paul McCartney med The Long and winding Road


  

Så här ser dom ut på nära håll         


  

Båda kuddarna går att vända på så det är både praktiskt och kul. Jag fotade lite mer hos Jennys Inredning men det kommer i ett annat inlägg        


           

Kudde från Ali Express med kartmotiv från Italien. Min man och jag pratade om häromdan att vi skulle vilja åka tillbaka till Venedig men inte under turistsäsongen utan på våren. Det var alldeles för varmt när vi var dit och hur mycket folk som helst. Vi hade jättetrevligt ändå men vi skulle vilja uppleva det igen och hotellet (Dolomiti) vi bodde på finns kvar men är nu helrenoverat. Vi var dit  1996 och det var ju ett tag sen 

 

Ett gulligt par ville ha vår soffa så dom har hämtat den redan. Tur att vi inte hann lämna in den till second hand. I dag skall jag ta mig en promenad och sen hänga upp dom nya gardinerna i köket så man slipper tänka på det. Har lite småplock att syssla med och fortsätter rensa härhemma på onödiga saker innan ev flytt. Ha nu en skön tisdag kära läsare

 

 

 


#Jennys #Kuddar #Paul

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards