Öppen Ridå

Alla inlägg under juni 2016

Av Malin wiper - 3 juni 2016 12:00

  

En solig dag då vi var till Jönköping så såg vi denna otroligt tjusiga Buick Century från 1957. Tyvärr så gassade solen från nästan alla håll annars hade jag kunnat få toppenbilder. Den stack ut från mängden som ett läckert smycke, så välskött och med såna vackra linjer så vi nästan tvärbromsade då vi såg bilen på parkeringen mot vattnet 


  

Kolla in däcken så snyggt och varför är bilarna så tråkiga numera än om dom är byggda för att ta sig fram på motorvägar och i den snabba trafik som råder  så kan dom ju ändå få ha lite snyggare former och färger än fallet är nu. Man blir ju så glad av att se en sån här stilfull skönhet till bil    


 

Alla detaljer är så snygga så jag gick runt och bara njöt av att se allt på bilen.               

       



     

Jag försökte fota så gott jag kunde trots den bländande solen. Jag var inte ensam om att fota så vi var många som stod där och försökte få en bild på underverket                          

Buick pillow


   




Blandad musik från 1957

 

I dag kom jag iväg till gymmet trots att jag sovit urdåligt i natt och kände mig som en zoombie. Det blev inte lika mycket tränat som vanligt men vi körde på så gott det gick i värmen. När jag sen åkte hem så lät bilen så konstigt och tjöt riktigt men jag kunde inte stanna för jag hade bilar både bakom och framför mig. När jag sen parkerade så blev jag helt ställd för jag hade kört med handbromse i högsta läge...  Det har aldrig hänt i hela mitt liv så det var ingen höjdare. Undrar om jag nu sabbat hela semestern. Vi har kostat på bilen så mycket i vår så det finns inte utrymme just nu för nåt mer. Min man får kolla upp detta när han kommer hem på lunch. Datorn fungerar i alla fall just nu så det finns lite positivt i alla fall..   Ha nu en fortsatt bra dag kära läsare och sköt om er 



#Jönköping #Buick  #Blandad #Gymmet
  

Av Malin wiper - 3 juni 2016 07:00

  

Här stod jag i går och kollade in på fd Jonssons Konditori som kommer att bli en susibar. Den skulle ha öppnat i maj men nu blir det en försening. Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa mer ang detta. Klicka sen vidare för att läsa mer utförligt                           


  

Nu har det i alla fall kommit inredning så det är på gång och golvet ligger nytt under pappen



Jag gissar på att det kommer att finnas några bord i denna del också precis som när det var konditori                                       


  

I detta utrymme fanns ett cafébord förut men nu ser det ut att bli en toalett

 

  

Två svängdörrar är också på plats


 

Det ser ut att bli barbord mot dom två stora fönstren där man blickar ut mot torget. Kul att det inte bara blir en take away utan man kan sitta där och njuta också. Första gången jag åt sushi var i Jönköping då det fanns en jättefin sushi-restaurang inte långt från Juneporten. Jag var livrädd att det skulle vara superäckligt men servitören lugnade mig och sa att du skall få en bit för att testa. Med fasa stoppade jag in sushin i munnen och blev glatt överraskad. Det kändes som den smalt i munnen och var så gott så jag fick gåshud. Sen dess har jag ätit på många sushirestauranger på många ställen.      


  

Jag fick fota en trevlig hantverkare som jobbade för fullt

 

  

Graffiti igen på tågvagnar. Jag har stora problem med min dator för den låser sig lite då och då så om jag inte skulle kunna ta mig in här så vet ni varför. Nu funkar det ett tag igen men sen börjas det och då går det inte att ta sig in nånstans, inte heller att skriva ett inlägg för det går flera sekunder mellan varje klick. Min man kanske måste installera om datorn eller göra nåt annat så att den funkar bättre.                

 

 

 

#Vaggerydstorget #Sushibar

Av Malin wiper - 2 juni 2016 11:30

  

I dag 08.15 hade jag en tid hos Salong Hon & Han Frisör Interiör. Håret började bli lite vildvuxet så det var dags för en klippning. Jag är ingen tidsoptimist så jag kommer alltid långt före utsatt tid så jag satt mig på deras fina bänk utanför salongen och kollade i tidningar på olika frisyrer. Skönt att bara sitta där och kolla ut över sommargrönskan på torget och folk som var sommarklädda och såg ut att njuta


  

Sandra som driver salongen tog hand om mig på bästa sätt. Efter ett tag kom hennes man inkörande på en Airwheel, det senaste färdmedlet som går tyst men snabbt. Han kom in som en virvelvind och jag fattar inte hur man klarar sånt utan att ha nåt att hålla i.


           

Här ser ni Martin gå på sin Airweel igen för att åka därifrån till sin egen firma Audio Video tvärs över torget. Sandra och Martin är ett driftigt par som båda har många bollar i luften.              


Klicka här för att komma in på en sida och se dom olika alternativet på dessa nya färdmedel



  

  

Här ser ni fina gulliga Sandra som sopar upp mitt hår och jag blev supernöjd som vanligt. Numera vill jag ha håret lite utåt på sidorna och det var hon som gjorde en sån frisyr på mig för några gånger sedan och det gör att jag ser lite piggare ut.                   

 

      

Jag glömde be Sandra ta en bild på mig så jag tog själv i spegeln i badrummet. Hon böjde topparna utåt båktill också och det blev snyggt         

 

 

 

#Salong #Sandra #Airwheel #Martin #Audio

Av Malin wiper - 2 juni 2016 07:30



En bit från vårt hyreshus så finns villor och en av dom som jag ser varje dag när jag går ut för att hämta bilen är denna. Huset i sig är så välskött med en snygg tilltalande form. Det som jag gillar exra mycket är  den fina annorlunda verandan som passar ypperligt till huset. Retro men så tidlös så det måste vara helt underbart att sitta därinne

 

                                                               



    

Verandan är lång och här ser man en del som inte är under tak men så härligt att sitta där också. Smidesstaketet är så läckert, sånt blir bara finare med åren. Det är ett par som bor där och jag pratade lite med den trevliga kvinnan. Hon växte upp i huset men sen skaffade hon eget hus med sin man men sen flyttade dom tillbaka till huset och trivs ypperligt.

 

                                                        




  

Under altan så finns två garage och runt tomten är det också rena idyllen. Det är så arkitektoniskt snyggt. Kul att jag fick fota verandan


   

Min man och jag möttes upp utanför Ritz Konditori i går för att fika tillsammans på hans kafferast. 


   

Min man tog ett grovt bröd med lite smör mellan och jag en pudrig smörgås med ost. Jättegott så vi satt där och njöt en stund av att kolla ut över torget                            

 

      

Godsaker som är "se men inte röra" tyvärr så spelar det ingen roll just nu för jag slarvar inget men går inte ner ändå så jag skall beställa tid hos läkare efter semestern och prata om detta med sköldkörtelhormoner. Nu önskar jag er en skön dag i solen, själv har jag fått nog av den tryckande värmen men det skall bli lite svalare om några dagar           

 

 

 

#Veranda #Ritz

Av Malin wiper - 1 juni 2016 13:45


 

I söndags då vi åkte från mamma och nästan var i Borås såg vi tre häftiga volkswagenbussar åka in på en liten parkering. Vi åkte då in dit för jag ville fota. Denna svarta tvåfärgade buss är en VW 231 från 1970. På bakrutan står det "Busboys"       

 

Hittade en grupp som heter just "The Bus Boys" med The Boys are back in town. The Bus Boys är en amerikansk musikgrupp som är kända för att spela rock'n' roll med en arom av soul, funk och R & B. Dom började spela 1978 och är fortfarande igång


  

Killen var så bussig så han stannade till så jag hann fota underverket framifrån

 

  

Sen har vi då denna röd/vita som är en VW Kleinbus 221031 som är från 1975. Samma år som jag flyttade från Sundsvall till Göteborg

 

 

Från sidan ser man hur välskött den är

 

  

Inte nog med det utan ytterligare en fanns i samma folkakaravan. En giftgrön som man inte kunde undgå för den lyste upp omgivningen. Alla tre var ursnygga på sitt eget vis. Detta är en VW Kombi Aut 234003 från 1978                   

 

  

Jag kunde ju inte låta bli att vara med på ett hörn när dom åkte ut från parkeringen också. Ingen verkade ha nåt emot att jag fotade. Tack snälla ni                 


      

Den svarta är chackrutig på taket. Det livar upp att dyka på såna här snygga veteranbilar utefter vägen      

 

 

 

#Volkswagen #Busboys #Town #Giftgrön #Svart #Röd    
 

Av Malin wiper - 1 juni 2016 07:00

 


Utanför Maxi i Borås såg vi denna tjusiga MERCURY MONTCLAIR från 1965. Den stod där och glänste så man nästan blev bländad.              


  

Ja vad säger man annat än wow!. Den är som ett vackert konstverk, jag säger det igen: tack till er som fixar till såna här gamla veteranbilar så vi andra får njuta utefter vägarna. Ni gör ett toppenjobb 

 

   

  

Allt andas estetik    

     


  

Grillen framtill är ursnygg och kolla cromet både framtill och mönstret på sidan

         


             



Jackson Brown & David Lindley med Mercury Blues


 


Kolla in bakrutan som går att rulla ner, det tillhör inte vanligheterna

 

 

Ha nu en fin onsdag i sommarvärmen. Här flyter vi snart bort så det blir inte så fartfyllt.                     

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på en sida som heter "feelhome" som jag har en länk till en bit ner på min högra menyrad. Dom har bytt sida så jag har fått ändra länken. Där finns det jättehäftiga tavlor, väggdekor mm. En av deras canvastavlor ovan passar bra i detta inlägg

 


#Mercury #Jackson #David #feelhome

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards